/
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی یاریگر صنعت نفت کشور هستند

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکنون به صنعت نفت کشور کمک شایانی کرده‌اند.
کد خبر : ۶۳۵۱۸

 نبض نفت - وحیدرضا زیدی‌فرد  روز پنجشنبه (پنجم مهر) در حاشیه بازدید از شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف بررسی روند اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان در این استان، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکنون به صنعت نفت کشور کمک شایانی کرده‌اند.
وی با اشاره به دومین سفر و بازدیدش از مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی در دوران مسئولیتش، تصریح کرد: این بازدید نشان از اهمیت ویژه این پارک و مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه نفت، گاز و انرژی دارد.
معاون وزیر نفت در امور امور مهندسی، پژوهشی و فناوری ادامه داد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین پارک و وزارت نفت امضا شده بود که بر مبنای آن اکنون شاهد توفیق‌های بسیار مطلوبی در همکاری با پارک علم و فناوری خراسان رضوی هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها رو به افزایش باشد.
رشد شرکت‌های دانش بنیان 
 غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اعلام کرد: در بازدیدهای گذشته از این پارک، شاهد بودیم این شرکت‌ها در کارگاه‌های کوچک مشغول به کار بودند اما اکنون به رشد قابل‌توجهی رسیده‌اند و  برای تولیدات خود سه سالن بزرگ ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: این اتفاق نشان‌دهنده مسیر طی‌شده پارک به‌صورت صحیح است، امیدواریم با حمایت‌های مسئولان مسیر شرکت‌های فناور و نوآور ادامه یابد.
مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: تأکید ما بر این است که شرکت‌های دانش‌بنیان استان بتوانند افزون‌بر تأمین نیاز داخل کشور در مسیر توسعه بازاریابی، بازارهای کشورهای همسایه را مورد توجه خود قرار دهند.
پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی کشور
علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های تازه ایجادشده در مجموعه این پارک بیان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که شرکت‌ها با آن درگیر هستند، حل شود تا اثرگذاری این شرکت‌ها در حوزه انرژی کشور افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان رضوی به‌عنوان قطب انرژی کشور شناخته شده است، افزود: این پارک با توجه به رشد مطلوبی که داشته است می‌تواند نیازهای مختلف حوزه انرژی کشور را بر طرف کند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم کمک شود تا شرکت‌های این پارک به‌عنوان تأمین‌کنندگان معتبر براساس معیارهای پذیرفته‌شده از سوی وزارت نفت برای ارائه خدمات و تأمین کالا شرکت‌های حوزه انرژی شناخته شود.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر