/
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

اورهال بزرگ در آزادگان شمالی در جهت افزایش تولید برای اولین بار كلید خورد/تعمیرات اساسی در منطقه نفتی آزادگان شمالی با هدف بهبود بهره‌وری و ایمنی

اورهال بزرگ در آزادگان شمالی در جهت افزایش تولید، برای اولین بار از زمان تحویل‌گیری کارخانه کلید خورد.
کد خبر : ۶۳۷۲۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، حسین سلطان‌محمدی سرپرست مدیریت منطقه آزادگان شمالی درخصوص اورهال و تعمیرات اساسی در منطقه نفتی آزادگان شمالی گفت: این اورهال که برای اولین بار از زمان تحویل گیری کارخانه انجام می‌شود از ۲۵ شهریور آغاز و طی یک برنامه‌ریزی دو ماهه به پایان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از تعمیرات برای تدوام تولید در این برنامه دیده شده است، افزود: این اورهال شامل سه مرحله ۲۰ روزه خواهد بود و بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست منطقه آزادگان شمالی بیان کرد: سلامت کارکنان در اولویت اول ماست از این رو تیم های ایمنی و Hse در تمامی مراحل کار و انجام اورهال در کارخانه حضور دارند تا عملیات‌های تعمیراتی بدون کوچکترین حادثه‌ای انجام شود و به امید خدا در پایان کار به تولید اسمی کارخانه خواهیم‌ رسید.
اهورامزدا ملائی رئیس بهره‌برداری منطقه آزادگان شمال در همین خصوص گفت: یکی از اهداف این اورهال بازرسی تفکیک‌گرها، رنگ‌آمیزی و سندبلاست تاسیسات بود.
وی ادامه داد: اورهال شامل ردیف الف و ب بوده و هر ردیف حدود ۲۰ روز زمان می‌برد و بعد از توقف کلی کارخانه، تاسیسات و تجهیزات مشترک بین دو ردیف تمیزکاری و تعمیر خواهند شد.
رئیس بهره‌برداری منطقه آزادگان شمالی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و کوشش کلیه کارکنان و واحدهای مختلف افزود: با یک برنامه ریزی دقیق و در چند شیفت، کارکنان جهادی این شرکت به همراه پیمانکار اورهال مشغول بکار هستند و با انجام موفقیت‌آمیز این عملیات شرایط برای افزایش تولید مهیا خواهد شد.
میدان آزادگان شمالی در واقع بخش شمالی میدان آزادگان می باشد که مساحتی حدود ۴۶٠ کیلومتر مربع را دار است. این میدان در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز، در منطقه مرز مشترک ایران و عراق و عمدتاً در تالاب هورالعظیم واقع شده است. 
کارخانه فرآورشی آزادگان شمالی از جمله تاسیسات مهم شرکت نفت و گاز اروندان است و برداشت از میدان مشترک آزادگان را بر عهده دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر