/
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

تفاهم‌نامه اجرای طرح مدیریت كانون های گردوغبار منعقد شد

آیین تبادل تفاهم‌‎نامه بیابان‌زدایی و مدیریت رواناب ميان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با حضور باحضور سردار زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.
کد خبر : ۶۳۹۷۱

به گزارش نبض نفت به نقل از ‌پایگاه اطلاع رسانی  به نقل از روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، محمدرضا نادری، رئیس HSE و پدافند غیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشيه آیین امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح مذکور اظهار کرد: رسالت اصلی مناطق نفتخیز جنوب تولید است، اما رعایت الزامات آن از جمله حفظ محیط زیست را نیز سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و دیگر تلاش‌های این شرکت در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار سوق یافته است.
وي تصريح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با منابع طبیعی منعقد شد، شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب موظف شد تا برخی از عرصه‌های گرد و غبار را ساماندهی کند.
نادري با اشاره به توانمندي‌هاي سپاه حضرت وليعصر (عج) و بسيج سازندگي در بیابان‌زدایی و آبخیزداری افزود: براساس اين تفاهم‌نامه 3 کانون اصلی به شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب محول شد که در حوزه شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون و آغاجاری است.
رئیس ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یادآور شد: انتظار می‌رود با اقدامات مجموعه بسیج سازندگی و حمایت‌های مناطق نفتخیز جنوب در جهت بيابان‌زدايي و آبخيزداري، مشکل گرد و غبار با منشا داخلی در حوزه های یاد شده مرتفع شود.
وي در پايان به اجراي طرح‌هاي جمع‌آوري گازهاي مشعل در مناطق نفتخيز جنوب اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با جمع‌آوری گازهای فلر به سمتی برویم که تبعات فعالیت‌های عملیاتی حوزه بالادستی نفت و گاز را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.
گفتنی است؛ در این طرح بزرگ محیط زیستی، افزون بر اجرای عملیات مدیریت رواناب در بیش از ۵ هزار هکتار از عرضه های بیابانی استان، مراحل کاشت و نگهداشت میلیون‌ها نهال نیز توسط قرارگاه جهادی بسیج سازندگی کشور به انجام می‌رسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر