لزوم ایجاد وحدت رویه در فعالیتها و اقدامات زمستانی
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدحسن موسوی، رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در نخستین نشست خانه روابط عمومی گاز، با بیان این مطلب، هدف از نشست هماندیشی با رؤسای روابط عمومی شرکتهای گاز استانی را، مروری بر سیاستهای کلی پویش اطلاعرسانی زمستانی عنوان کرد و گفت: همانطور که میدانید امسال ما زودتر از موعد، وارد زمستان شدیم و با توجه به اینکه طبق پیشبینیها، دمای هوا امسال حدود ۴ درجه سردتر است، مصارف گاز در آبان ماه امسال با آذرماه سال گذشته برابری میکند.
وی با تقدیر از اقداماتی که روابط عمومیهای شرکتهای گاز استانی تاکنون و بهرغم رسیدن سرمای زودرس برای پایداری شبکه گاز، انجام دادند، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم فعالیتی اثربخش داشته باشیم، لازم است در وهله نخست، با یک نگاه کاوشگرانه نسبت به گذشته و اقدامات انجام شده فعلی، برنامه منسجمی را با ایجاد وحدت رویه برای تمامی شرکتهای تابعه پیشنهاد دهیم تا تمامی دوستان در این حوزهها، اقدامات یکسانی را انجام دهند.
موسوی داشتن تعامل مؤثر با رسانهها اعم از صدا و سیما، شبکههای اجتماعی، خبرگزاریها، فضای مجازی و استفاده از تبلیغات محیطی، مانند مترو، تبلیغات شهری و فرودگاههای کشور را از اهم اقدامات انجامشده در زمینه فرهنگسازی مصرف درست برشمرد و پتانسیل آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور را نیز در این زمینه، مغتنم دانست.
رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران شعار منتخب «هوادار انرژی» در کمپین تبلیغانی مصرف بهینه را شعار بامسمایی عنوان کرد و گفت: فضای مجازی اقیانوسی است که به تنهایی نمیتوان در آن شنا کرد و به مسایل دقیق شد؛ این مهم نیاز به همکاری، همدلی و همافزایی شما دوستان در تمامی بخشها دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیتهای سازمانهای مردمنهاد (NGO) و اینفلوئنسرها میتواند در بحث اعتمادسازی به ما کمک کند؛ در بسیاری از موارد، مردم با این سازمانها بیشتر همکاری و همذات پنداری انجام میدهند.
موسوی ارسال پیامک مستقیم برای مشترکین را دیگر راهکار مهم برای فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه عنوان کرد و گفت: به این موارد، اجرای طرح پاداش خوشمصرفی برای مشترکین کممصرف گاز را نیز میتوان افزود که چون از سال گذشته آغاز شد، چندان در تبلیغات در این زمینه موفق عمل نکردیم؛ این مهم در سال جدید با جدیت بیشتری باید پیگیری شود.
وی با اشاره به تأثیر مشارکت دانشآموزان در طرحهای کمپین مصرف بهینه، استفاده از ظرفیت برگزاری همایشهای تخصصی، جشنوارهها، دیوارنویسی در سطح مدارس، ایستگاهها و … را نیز یادآور شد.
رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان، از روابط عمومیهای شرکتهای گاز استانی خواست تا با تعامل بیشتر با سازمانهای مردمنهاد استان، شهرداریها و سایر دستگاههای اجرایی، از پتانسیل محیطی و کانالهای اجتماعی آنان، به نحو مطلوب بهرهبرداری کنند.