/
۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

ساخت یدک کش 6000 اسب بخاری در ایزوایکو

پروژه ساخت یدک کش 6000 اسب بخار که با همکاری مشترک شرکت ایزوایکو و هدایت کشتی در حال اجرا است، با هدف بومی سازی تولید شناورهای صنعتی و کاهش وابستگی به واردات، به یکی از مهمترین پروژه های دریایی کشور تبدیل شده است .
کد خبر : ۶۴۶۸۰

به گزارش  نبض نفت به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران و معاونین شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن برگزاری نشست مشترکی با  مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونین ایزوایکو، از کارگاه ها، امکانات، ظرفیت ها و پروژه های در حال اجرای این مجتمع عظیم صنعتی بخصوص پروژه ساخت یدک کش 6000 اسب بخاری بازدید بعمل آوردند.
دکتر صاحبی مدیر عامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس گفت: همکاری ما با ایزوایکو در این پروژه، گامی بزرگ در راستای بومی سازی ساخت یدک کش های 6000 اسب بخار است و امیدواریم بتوانیم این نیازها را با توان داخلی برآورده کنیم .
وی افزود: ما خواهان همکاری نزدیکتر با ایزوایکو هستیم، این همکاری نه تنها نیازهای فعلی را برطرف میکند، بلکه پایه ای برای پروژه های آینده خواهد بود. امیدواریم با این روند، به یکی از صادرکنندگان مطرح شناورهای صنعتی در منطقه تبدیل شویم
دکتر سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران پیشنهاد داد با مشارکت ایزوایکو، شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس وصندوق بازنشستگی کارکنان سازمان بنادرو  دریانوردی ، به لطف تجربه و تخصص خود، با ساخت اینگونه  شناورها در داخل کشور، از نیاز به ساخت آن در خارج از کشور جلوگیری کنند.
مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو، درباره جزئیات پروژه گفت: این طرح با امضای قرارداد میان ایزوایکو و هدایت کشتی در سال گذشته آغاز شد و اقدامات الزم برای طراحی، تأمین مواد و اجرای سازه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.
مهندس علیزاده با اشاره به پیشرفت 30 درصدی پروژه افزود: از همان ابتدا، طراحی اولیه و نقشه کشی یدک کش ASD148 آغاز شد و تاکنون طراحی اولیه 80 درصد و طراحی پایه 60 درصد پیشرفت داشته است و همچنین، نقشه های کارگاهی شامل بخش های سازه، لوله کشی و الکتریکال به 60 درصد تکمیل رسیده اند.
وی با اشاره به تامین 100 درصدی مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سازه گفت: این مواد شامل 400 تن ورق فولادی است که تاکنون 250 تن آن برشکاری و بلوکهای اصلی سازه به سه بخش بلوک یک،دو و سه و همچنین سوپراستراکچر تقسیم شده است که با روش ساخت بلوکی، امکان جوشکاری باکیفیت و دقیق تر فراهم شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر