/
۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

رونمایی از کتاب "مسیر موفقیت در تجارت"؛ گامی برای تغییر باورها و ترغیب به تجارت

کتاب "مسیر موفقیت در تجارت"؛ گامی برای تغییر باورها و ترغیب به تجارت، به همت جمعیت حضرت خدیجه سلام الله علیها و با حضور جمعی از فعالان عرصه تجارت و رسانه در دفتر این جمعیت رونمایی شد.
کد خبر : ۶۶۱۹۱

کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" حاصل تلاش نیره آشوری، تاجر موفق در حوزه کالای خواب است که پس از سال‌ها تجربه در این عرصه، تصمیم گرفته تا تجربیات و آموخته‌های خود را در قالب کتابی جامع و کاربردی در اختیار علاقه‌مندان به دنیای تجارت قرار دهد.
"مسیر موفقیت در تجارت" نه تنها یک کتاب آموزشی، بلکه راهنمایی الهام‌بخش برای کسانی است که به دنبال تغییر باورهای غلط و ورود به دنیای پرچالش اما پر سود تجارت هستند. این کتاب با تاکید بر اهمیت باورهای درست، پشتکار و تلاش، به خوانندگان کمک می‌کند تا با غلبه بر ترس‌ها و موانع، گام در مسیر موفقیت در عرصه تجارت بگذارند.
جمعیت حضرت خدیجه (س) با انتشار این کتاب، گامی مهم در راستای حمایت از تولید ملی، توسعه تجارت و توانمندسازی جوانان برداشته است. این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای کسانی باشد که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند و می‌خواهند با کمترین امکانات، به موفقیت‌های بزرگ دست یابند.
نیره آشوری، تاجر موفق در حوزه کالای خواب و متولد 16 بهمن 1368، پس از یازده سال فعالیت در عرصه تجارت، کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" را به منظور تغییر باورهای غلط و ترغیب مردم به ورود به این عرصه، به رشته تحریر درآورده است.
آشوری با اشاره به تجربه سال‌ها فعالیت خود در بازار، می‌گوید: "در طول سال‌های فعالیتی‌ام با افراد زیادی آشنا شدم که ترس از ورود به تجارت داشتند و معتقد بودند که نمی‌توانند تاجر شوند و برای تجارت باید افرادی با پشتوانه‌های قوی باشند. وقتی گذشته خودم را به امروز بررسی کردم دیدم باید در مسیر درستی قرار بگیریم تا بتوانیم موفق شویم و برای موفقیت، نیاز به پشتوانه و ثروت قوی نمی‌باشد چرا که خودم با کمترین میزان سرمایه شروع کردم اما راهنمایان درستی در این مسیر داشتم که توانستم به درستی در جهت تجارت حرکت کنم و موفق شوم."
وی با تاکید بر اهمیت تجارت در اقتصاد کشور و با اشاره به نامگذاری سال 1403 توسط مقام معظم رهبری به نام "افزایش تولید با مشارکت مردمی"، اظهار داشت: "با توجه به این که مشکل اصلی کشور ما اقتصاد می‌باشد و راه حل این مشکل هم در این است که اکثریت مردم وارد تجارت شوند، از همین رو تصمیم گرفتم تا در جهت تغییر باورهای مردم شروع به نگارش این کتاب نمایم و نقش باورها در رسیدن به موفقیت را توضیح دهم. اگر دقت کرده باشید که سال‌هاست مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، به اقتصاد اشاره می‌کنند و در سال 1403 هم نامگذاری با نام افزایش تولید با مشارکت مردمی انجام شد و همین نشان از اهمیت تجارت در دنیای امروزی دارد."
نویسنده کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود، خاطرنشان کرد: "ما در کشور خود تولیدکنندگان کمی نداریم اما مشکل اصلی این است که این تولیدکنندگان، بازار مناسبی برای عرضه و فروش محصولات خود ندارند. در قسمت مشارکت مردمی، نیاز است که مردم ما وارد عرصه تجارت در حوزه‌های مختلف شوند تا بتوانیم اقدام به بازارسازی محصولات ایرانی در کشورهای مختلف نماییم."
وی همچنین به موضوع تحریم‌ها و مشکلات صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: "ما یک کشور غنی در عرصه محصولات غیر نفتی هم هستیم اما متاسفانه تحریم‌ها سبب شده تا اکثریت تولیدکنندگان گمان کنند که نمی‌توانیم محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم در صورتی که مسیرهای زیادی برای صادرات وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عدم شناخت تاجران دیگر کشورها از ظرفیت‌های ایران، شاهد این مسئله هستیم که تولیدات ایرانی تنها به چند کشور محدود صادر می‌شود."
آشوری در بخش دیگری از سخنان خود به محتوای کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" اشاره کرد و گفت: "در این کتاب درباره باورهای درستی که می‌تواند باعث موفقیت در تجارت شود صحبت شده است. قطعا وقتی باور و یقین ما درست شود می‌توانیم استقامت داشته باشیم و یکی از مسائلی که سبب می‌شود افراد به دنیای تجارت وارد نشوند، انرژی‌های منفی اطرافیان است که می‌خواهند بگویند تجارت برای ما نیست و باید به دنبال مشاغل کارمندی و کارگری باشیم. قطعا مشورت با آدم‌های درست و در مسیر درست می‌تواند موثر باشد اما با آدم‌های اشتباهی که خودشان هیچ موفقیتی کسب نکرده‌اند قطعا باعث شکست و تصمیم‌های اشتباه خواهد بود."
وی در ادامه به موانع و چالش‌های موجود در مسیر تجارت اشاره کرد و افزود: "نکته بعدی که وجود دارد این است که زمانی که شما شروع به تجارت می‌کنید، قطعا اطرافیانی هم هستند که شروع به مسخره کردن شما می‌نمایند و اینجاست که شما اگر باور درستی به مسیر خودتان داشته باشید می‌توانید به موفقیت برسید. در قدم بعدی باید سیاه‌چاله‌هایی که باعث نشتی انرژی ما هستند را شناسایی کنیم که قطعا وجود چنین موانعی، رشد ما را به تعویق خواهند انداخت. همه ما در مسیر تلاش و موفقیت، قطعا برایمان اتفاق می‌افتد که خسته شویم و برای این خستگی هم باید راهکارهایی داشته باشیم که بتوانیم مسیر را دوباره پیش ببریم و در این کتاب در این خصوص هم مفصل صحبت شده است."
نویسنده کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" در پایان سخنان خود به اهمیت الگوبرداری از تجربیات بزرگان و داشتن راهنمای درست در مسیر تجارت اشاره کرد و گفت: "قطعا استفاده از تجربه بزرگان سبب می‌شود که سپری کردن یک مسیر، سریع‌تر و امن‌تر اتفاق بیفتد و باید هم با طرز فکر آدم‌های موفق آشنا باشیم و هم طرز فکر آدم‌هایی که ناموفق هستند تا بتوانیم به درستی در مسیر قرار بگیریم. در مسیر زندگی باید همواره نگاه اقتصادی داشته باشیم که بتوانیم تجارت پرسود و موفقی داشته باشیم و از طرفی زاویه دید درست به زندگی هم مسئله مهم و قابل توجهی خواهد بود. انتخاب همراهان خوب و حذف آدم‌های سمی از جمله کارهایی است که هر فردی برای موفقیت خود باید انجام دهد و یادتان باشد که همیشه در مسیر موفقیت، آدم‌های سمی و حسود هم وجود دارند که با شما در لباس دوستی، دشمنی می‌کنند و باید حواستان به این افراد باشد. کار درست انجام دادن در جای درست می‌تواند به هر فردی کمک کند که یک نتیجه درست هم به دست آورد. هر فردی باید با اصول موفقیت آشنا شود تا زندگی خود را بر اساس این اصول تنظیم نماید و اطلاعات و دیتاهای درستی دریافت نماید و این امر در نتیجه داشتن یک راهنمای خوب اتفاق می‌افتد. اما بعد همه این تغییر باورها و تغییر در اطرافیان، نوبت به شروع برندسازی و فعالیت‌های تجاری می‌رسد که توضیحات لازم در انتهای کتاب ارائه شده است."
کتاب "مسیر موفقیت در تجارت" با تمرکز بر تغییر باورها و ارائه راهنمایی‌های عملی برای شروع و موفقیت در تجارت، می‌تواند راهنمای مناسبی برای افرادی باشد که قصد ورود به این عرصه را دارند و به دنبال کسب موفقیت و ثروت از طریق تجارت هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر