/
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
در بازدید از پتروشیمی آپادانا خلیج فارس مطرح شد

تأکید معاون وزیر نفت بر تکمیل زنجیره ارزش متانول

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر تکمیل زنجیره ارزش متانول و ایجاد مکانیزم‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی تأکید کرد.
کد خبر : ۶۱۵۱۴

 نبض نفت - مرتضی شاهمیرزایی روز پنج‌شنبه (دهم خرداد) پس از بازدید از روند پیشرفت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در نشستی با مدیرعامل و مدیران این شرکت بر همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز آپادانا تأکید کرد.
وی ضمن قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس بر ایجاد مکانیزم‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی تأکید کرد. 
عبدالکریم پهلوانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس نیز در این نشست تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متانول است، توسعه زنجیره محصولات پایین‌دستی متانول از اقدام‌های ضروری و پیش‌روی صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌رود و  به همین دلیل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آپادانا در کنار راه‌اندازی، برنامه‌ریزی و مطالعات همزمان برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول است.
وی با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس اعلام کرد: ساخت و تحویل تجهیزات داخلی رآکتور سنتز این طرح به‌طور کامل و برای نخستین بار به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بومی‌سازی شده و ایران اکنون از معدود کشورهای صاحب این فناوری است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس بیان کرد: با راه‌اندازی پست برق اصلی، عملیات پیش راه‌اندازی واحد متانول با شتاب دوچندان در حال اجراست و راه‌اندازی برخی از بخش‌ها از جمله برج خنک‌کننده، ایستگاه جداسازی سوخت و خوراک و خط مشعل آغاز شده است.
طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، زیرمجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن متانول گرید AA در فاز دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.

 

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر