/
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
همزمان با افتتاح 12 نیروگاه تجدیدپذیر در 7 استان با حضور وزیر نیرو صورت گرفت

بهره برداری نیروگاه برق آبی 3 مگاواتی در استان لرستان/ بیش از 80 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر لرستان در حال ساخت

یک نیروگاه برق آبی به ظرفیت 3 مگاوات در استان لرستان با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا به بهره برداری رسمی رسید.
کد خبر : ۶۱۷۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی ساتبا، یک نیروگاه برق آبی به ظرفیت 3 مگاوات در استان لرستان همزمان با افتتاح 12 نیروگاه تجدیدپذیر در 7 استان به صورت ویدئوکنفرانس توسط دکتر علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان ساتبا در محل بزرگترین واحد تولیدی پنل خورشیدی ایران در شهرستان خمین به بهره برداری رسمی رسید.
یک نیروگاه برق آبی به ظرفیت 3 مگاوات مربوط به "شرکت آتی صنعت ازنا" در استان لرستان از محل ماده 61 اصلاح الگوی مصرف با میزان سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال ساخته شده است.
از 12 نیروگاه تجدیدپذیر شامل یک نیروگاه بادی و 11 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده، یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در استان مرکزی، 3 نیروگاه شامل دو نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت مجموع 30 مگاوات در استان خراسان رضوی، دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت مجموع 12 مگاوات در استان کرمان، یک نیروگاه 6 مگاواتی در استان سمنان، یک نیروگاه خورشیدی 3 مگاواتی در الیگودرز استان لرستان، سه نیروگاه خورشیدی 7.5 مگاواتی در استان یزد و نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در نایین استان اصفهان قرار دارد. هم اکنون به ظرفیت بیش از 12 هزار مگاوات، نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است و برای رسیدن به هدف ساخت 30 هزار مگاوات در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است؛ در حال حاضر ظرفیت بیش از 173 نیروگاه تجدیدپذیر احداث شده در کشور 1198.50 مگاوات است که سهم دولت سیزدهم از این ظرفیت، 345.71 مگاوات است که نسبت به کل ظرفیت منصوبه در سال های گذشته بیش از 40 درصد رشد داشته است.
به گزارش ساتبا، سهم استان لرستان از مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه های تجدیدپذیر بیش از 6.72 مگاوات و نیروگاه های تجدیدپذیر در حال احداث 80.40 مگاوات است.
نیروگاه های تجدیدپذیر در حال احداث استان لرستان با مدل های متنوع سرمایه گذاری تدوین شده از سوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، شامل 3 نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 61.2 مگاوات از محل 12 قانون رفع موانع تولید، یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت مجموع 12 مگاوات از محل تامین برق پایدار صنایع و یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت بیش از 0.2 مگاوات از محل زمین شخصی در حال ساخت هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر