/
۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

نصب 12 هزار چراغ پر بازده در مراکز درمانی استان اصفهان و مازندران

کد خبر : ۶۱۹۶۵


مدیر کل دفتر سیاست گذاری و توسعه کسب و کار انرژی ساتبا گفت: در راستای اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی در سیستم روشنایی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و مازندران در قالب بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست و بر مبنای مصوبه شورای عالی انرژی کشور، عملیات تعویض لامپ‌های کم‌بازده با انواع LED از اواخر سال گذشته شروع شد و در حال حاضر بیش از 12 هزار چراغ کم‌بازده با انواع چراغ LED پربازده در بیش از 50 مراکز درمانی در استان‌های مازندران و اصفهان جایگزین شده است.
به گزارش روابط عمومی ساتبا، سالار آتش‌پر افزود: با اجرای کامل طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی در سیستم روشنایی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و مازندران، حدود 15 مگاوات از توان مصرفی برق کشور کاسته و سالانه بالغ بر 70 میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی حاصل خواهد شد.
در اجرای این طرح که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده، ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 2500 میلیارد ریال است. اجرای کامل طرح تا پایان سال 1403 صورت خواهد گرفت و سرمایه گذار در ازای اجرای طرح‌ و پس از تایید و صحت سنجی میزان صرفه‌جویی محقق‌شده توسط ساتبا، اوراق صرفه جویی انرژی از شرکت توانیر دریافت می‌ کند که قابل معامله در بورس انرژی خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر