/
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

عملیات نصب و ایجاد خط لوله کنارگذر جدید نفت‌خام دریافتی از سکوهای رسالت و رشادت در منطقه لاوان

عملیات نصب و ایجاد خط لوله کنارگذر جدید نفت‌خام دریافتی از سکوهای رسالت و رشادت در بهره‌برداری خشکی تاسیسات سلمان منطقه لاوان با هدایت واحد بهره‌برداری خشکی منطقه و همکاری واحدهای تعمیراتی، مهندسی بهره‌برداری، بازرسی فنی و HSE با موفقیت انجام شد.
کد خبر : ۶۳۱۶۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، نشتی شدید شیرهای اصلی 18 اینچ محفظه دریافتی توپک سکوهای رسالت و رشادت، مسئولین بهره‌برداری خشکی منطقه لاوان را بر آن داشت که جهت رفع نشتی موجود و در شرایط برقراری جریان نفت‌خام، ضمن هماهنگی با مدیر منطقه و رئیس عملیات تولید، همچنین همکاری کارگروه‌های تخصصی واحدهای مهندسی بهره‌برداری، بازرسی فنی، نوسازی و تعمیرات و HSE منطقه لاوان ایجاد مسیر کنارگذر جدید را در دستور کار خود قرار دهند.
بخش حساس و مهم این عملیات از آن جهت بود که بدون خاموشی سکو و توقف تولید، عملیات جداسازی و رفع نشتی شیر 18 اینچ محفظه توپک‌گیری انجام شود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده و با تلاش بی‌وقفه متخصصان این عملیات با موفقیت انجام گرفت.
افزایش نشتی گفته شده سبب اختلال در فرآیند دریافت توپک از سکوها می‌شد که با ایجاد مسیر کنارگذر امکان تعمیرات اساسی نیز میسر شد.
گفتنی است، در انجام این پروژه صرفاً از اقلام و امکانات موجود در منطقه استفاده شد که این امر موجب صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی شد. پس از پایان عملیات، جمع‌آوری لوله‌های قدیمی و پوسیده نیز در دستور کار قرار گرفت که با توجه به پوسیدگی بالا و وجود رسوبات نفتی با هماهنگی واحدهای ایمنی، تعمیرات جوشکاری و لوله‌کشی با شرایط ایمن انجام پذیرفت.
این عملیات در گرمای شدید و طاقت‌فرسای تابستان و با همت و غیرت متخصصان صنعت نفت در منطقه لاوان با موفقیت به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر