/
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

تلاش متخصصان تعمیرات زیرآب شرکت نفت فلات قاره ایران برای جلوگیری از بروز وقفه در صادرات نفت‌خام

در روزهای پایانی تابستان بسیار گرم و طاقت‌فرسای منطقه لاوان، متخصصان تعمیرات زیرآب با تعهد کاری و همتی مثال‌زدنی موفق به بازیابی و اصلاح هاوزرهای غرق شده پایانه SBM و جلوگیری از بروز وقفه در صادرات نفت‌خام شدند.
کد خبر : ۶۳۲۱۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی اعلام واحد عملیات دریایی مبنی بر ورود تانکر (نفتکش) به لنگرگاه برای بارگیری از پایانه شناور SBM، تیم تعمیرات زیرآب منطقه، عملیات آماده‌سازی این پایانه برای مهار تانکر و بارگیری نفت‌خام را مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آغاز کردند.
با ورود تیم غواصی در محدوده پایانه، مشاهده شد هاوزرهای مهار تانکر به بویه به دور یکدیگر پیچ خورده و به‌صورت کامل و عمود بر سطح دریا غرق شده است.
به منظور جلوگیری از قطع صادرات و ایجاد وقفه در بارگیری، بلافاصله عملیات برای رفع مشکل و جداسازی دو هاوزر از یکدیگر که هر کدام ۴۵ متر طول و حدود ۲ تن وزن دارند، آغاز شد.
این عملیات تنها با یک تیم ۴ نفره از ساعت ۷ صبح بدون وقفه تا ساعت ۱۷ به طول انجامید که خوشبختانه هر دو هاوزر به سطح آب منتقل و پایانه آماده اتصال به تانکر شد و انتقال نفت‌خام به تانکر بدون وقفه صورت پذیرفت.
گفتنی است، این عملیات طاقت‌فرسا در دمای ۴۲ درجه و شرجی حدود ۹۰ درصد انجام شد که متاسفانه پس از پایان این عملیات دشوار و طاقت‌فرسا، غواصان به دلیل فشار کاری بالا و کمبود نفرات لازم و گرمای شدید دچار گرمازدگی وخیم شدند که پس از پیاده شدن از شناور به سرعت به درمانگاه منتقل شدند و توسط کادر درمان مورد مداوا و تزریق سرم قرار گرفتند و از خطر نجات یافتند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر