/
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

چاه دهم سكوي فاز 10 پارس جنوبي پس از پنج سال توقف راه اندازي شد

کد خبر : ۶۳۱۷۱

 به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس در راستاي نگهداشت توليد ايمن و پايدار از ميدان گازي پارس جنوبي، چاه شماره 10 سكوي 10 ميدان گازي پارس جنوبي پس از 5 سال توقف به دليل مشكل ايمني و خطرات ناشي از احتمال مچالگي لوله مغزي، با موفقيت تعمير و به مدار توليد بازگشت.
محمدحسين متجلي، مدير عامل شركت نفت و گاز پارس گفت: از ويژگي هاي برجسته عمليات تعمير اين چاه مي توان به استفاده از مواد كنترل كننده هرزروي توسط يك شركت دانش بنيان ايراني با همكاري مديريت مهندسي نفت و گاز، اداره پژوهش و فناوري شركت نفت و گاز پارس  و مديريت پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران اشاره كرد.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس اظهار داشت با مهندسي مطلوب عمليات تعمير چاه و همچنين مديريت قراردادهاي منعقده، پيمانكاران و زمان انجام عمليات، نيمي از بودجه اختصاص يافته به تعمير اين چاه صرفه جويي شد.
متجلي در پايان گفت: به دليل زاويه بالا و شرايط خاص اين چاه، عمليات زنده سازي آن با استفاده از لوله هاي حفاري پس از تكميل چاه و بدون نياز به استفاده از نيتروژن جهت سبك ساختن ستون چاه، انجام گرفت و خوشبختانه با موفقيت به مدار توليد بازگشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر