/
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

آغاز تولید ترنسمیترهای مورد نیاز صنعت نفت در یك شركت دانش بنیان ایرانی

پروژه طراحی و ساخت ترنسمیترهای مورد نیاز صنعت نفت، با نظارت و حمایت مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در شرکت دانش بنیان داخلی آغاز شد.
کد خبر : ۶۳۶۷۸

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران ، در پی امضای قرار داد ساخت ۵۷۵ ترنسمیتر با شرکت دانش بنیان داخلی، پروژه ساخت این ترنسمیترها با حضور مسئولین مدیریت ساخت کالا در کارخانه ساخت این ترنسمیترها آغاز شد.
 بر اساس این گزارش، شرکت‌ های ملی مناطق نفت خیز جنوب و نفت مناطق مرکزی متقاضی اصلی این ترنسمیترها هستند و مدت اجرای پروژه طراحی و ساخت آنها ۲۴ ماه در نظرگرفته شده است.
شایان ذکر است، درساخت این ترنسمیترها، سازنده ملزم به اخذ گواهینامه های مورد نیاز و دیگر الزامات ایمنی و کیفیت است. مبلغ اجرای پروژه ساخت این ترنسمیترها در دو بخش ارزی و ریالی تعریف شده است. مجموع ارزش این پروژه، بیش از 167 میلیارد ریال و بیش از 254 هزار یورو تعیین شده است.
هدف از ساخت این 575 ترنسمیتر، بومی‌سازی فناوری آن در کشور، رفع دشواری‌های تامین این کالا به دلیل تحریم ها و رعایت الزامات راهبردی پدافند غیرعامل است.
ترنسمیتر از تجهیزات استراتژیک در صنعت نفت برای اندازه گیری فشار، دما و سطح  است و تداوم عملیات و تولید در بخش های مختلف صنعت نفت، به توانایی تجهیزات اندازه گیری بستگی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر