/
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
مهندس پیرامون در جلسه Forecast شرکت گچساران:

ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در میادین شركت گچساران/ استفاده حداكثری از تجهیزات موجود در دستوركار باشد

کد خبر : ۶۳۸۲۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جلسه پیش بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور مهندس ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عامل و مدیران ارشد ستادی برگزار شد.
مهندس پیرامون در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت جلسات Forecast در تعیین افق پنج‌ساله شرکت‌های بهره‌بردار، احصا، رفع چالش‌ها و تدوین برنامه‌های تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عنوان کرد: PGC درنظر گرفته شده برای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با میزان تولید این شرکت فاصله قابل توجهی دارد؛ بدین جهت نیازمند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بر میادین نفتی اين شرکت هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به توسعه مخازن سولابدر و سیا‌ه‌مکان در قالب طرح تولید و نگهداشت اشاره و تصریح کرد: توسعه و برداشت از میدان سولابدر در طرح افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن پس از ۴٢ سال در دستور کار قرار گرفت؛ افزون بر آن نصب تأسیسات این دو میدان به زودی نتیجه خواهد داد و در آینده نزدیک شاهد توسعه میادین سولابدر و سیا‌ه‌ مکان خواهیم بود.
وي در تشریح فرایند توسعه چاه‌های منصورآباد افزود: توسعه چاه‌های منصورآباد پیشرفت قابل‌توجهی داشته است؛ بنابراين عقب‌ماندگی‌های تأسیساتی در این میدان بايد جبران شود تا از ظرفیت فراهم شده برای تولید، حداکثر بهره را ببریم. مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب با اشاره به ضرورت اجراي به طرح‌های توسعه میادین، خواستار برنامه‌ریزی دقیق از سوی مجموعه مهندسی نفت و مخازن جهت جبران فاصله ظرفیت حداکثری تولید "Planned Guide Capacity" در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شد.
مهندس پيرامون با اشاره به ضرورت اجرای اقدامات مؤثر در راستای افزایش کیفیت نفت تولیدی، بر تلاش همه جانبه کارکنان شرکت‌های بهره‌بردار در جهت تولید حداکثری و کاهش میزان گازسوزی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تأکيد کرد و ابراز داشت: با اجرای به موقع پروژه‌ها و جبران ضعف‌های تأسیساتی می‌توان تا حد قابل توجهی از گازسوزی جلوگیری کرد.
وي درخصوص سهم تولید نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دولت چهاردهم؛ گفت: ظرفیت تولید نفت در شرکت‌های تابعه به ویژه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران وجود دارد که می‌توان با تلاش مضاعف، نصب تسهیلات مناسب و به‌کارگيري دانش فنی به آن دست يافت.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنين بر ضرورت برنامه‌ریزی جدی در شرکت‌ بهره برداری نفت و گاز گچساران به منظور تحقق اهداف تولیدی تا پایان سال ١۴٠٣ تأکید کرد. مهندس پیرامون ضمن تقدیر از اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، عنوان کرد: آنچه که در جهت رفاه حال شهروندان و همکاران توسط شرکت نفت و گاز گچساران صورت گرفت، قابل تقدیر است.
وی از زحمات کارکنان شرکت بهره برداری گچساران در تولید نفت و گاز قدردانی کرد و بیان داشت: امیدواریم که بتوانیم تعهدات جدید تولید را نیز همچون گذشته با همدلی و هم‌افزایی محقق کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان با اشاره به مسائل سقف حقوق و معیشت کارکنان تصریح کرد: وزیر محترم نفت با همراهی مهندس بورد از روزهای نخست خدمت، پیگیری‌های لازم را جهت اصلاح سقف حقوق کارکنان انجام داده‌اند و براساس آنچه که اعلام شد به زودی گشایش‌هایی در این خصوص حاصل می‌شود و شاهد لغو قانونی خواهیم بود که صدمات جدی را به بدنه صنعت نفت وارد کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر