/
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹

ایران خواهان تداوم و گسترش همکاری‌های حوزه انرژی با جمهوری آذربایجان است

رئیس‌جمهوری گفت: خواهان تداوم و گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان در زمینه‌های انرژی و کشاورزی هستیم و به آنچه در این زمینه‌ها توافق شده، پایبندیم.
کد خبر : ۶۳۸۴۶

 نبض نفت - مسعود پزشکیان امروز (دوشنبه، ۲۳ مهر) در دیدار با شاهین مصطفی، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بر اهمیت گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تأکید کرد و گفت: در دیدار با مقام‌های سایر کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی منطقه هم تأکید کرده‌ام که باید امکانی را فراهم کنیم تا ارتباطات و مراودات میان مردم تسهیل شود، از این رو از تمام پروژه‌هایی که ارتباطات میان کشورهای اسلامی را بیش از پیش توسعه دهد، استقبال می‌کنیم.
وی افزود: برای تقویت و ارتقای امنیت، برقراری آرامش و ارتباط بین کشورها، نیازی به دیوارکشی در مرزها نیست، بازارهای کشورهای اسلامی باید به روی یکدیگر باز باشد و تجار به‌راحتی با هم کار کنند.
رئیس‌جمهوری بر ارتقای سطح همکاری‌ها بین دو کشور تأکید و اظهار کرد: از برقراری مسیرهای ریلی و بزرگراهی میان دو کشور استقبال می‌کنیم، همچنین خواهان تداوم و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی و کشاورزی هستیم و به آنچه در این زمینه‌ها توافق شده، پایبندیم.
معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به نمایندگی از رئیس‌جمهوری آذربایجان اعلام می‌کنم خواهان گسترش روابط با ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، خطوط سوآپ انرژی، فرهنگی، ترانزیت و تکمیل و توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی مشترک، امنیتی و دفاعی هستیم و برای روابط خود با ایران اهمیت زیادی قائلیم.
شاهین مصطفی با بیان اینکه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان خواهان تقویت آرامش و تثبیت صلح در منطقه است، تصریح کرد: ما نسبت به هیچ کشوری ادعای ارضی نداریم و متقابلاً ادعای هیچ کشوری علیه تمامیت ارضی خود را نمی‌پذیریم و معتقدیم مسائل و مشکلات منطقه باید از طریق مذاکره میان کشورهای منطقه حل‌وفصل شود.

 

 

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر