/
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
معاون وزیر نفت خبر داد:

افزایش ۳۲ میلیون لیتری میانگین تولید روزانه بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تولید بنزین کشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر رسید.
کد خبر : ۱۱۵۶۴

نبض نفت -  علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در آیین معارفه حمیدرضا کریمی‌جعفری، مدیرعامل جدید شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: با همکاری شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، روز گذشته (۱۳ مهر) واحد تصفیه هیدروژنی نفتای بندرعباس در سرویس قرار گرفت و گوگرد بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه از ۳۵۰ پی‌پی‌ام به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام رسید.

وی با بیان این‌که لودینگ کاتالیست واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه نیز در یک ماه آینده انجام خواهد شد، افزود: به این ترتیب ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه به بنزین یورو ۴ تبدیل و ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز تولیدی این پالایشگاه به نفت گاز یورو ۴ با میزان گوگرد ۵۰ پی‌پی‌ام تبدیل می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پروژه آب بهمنشیر و واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان را از دیگر پروژه‌های موفق شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برشمرد و گفت: همه توان خود را برای تبدیل شدن این شرکت به یک شرکت سودده به کار خواهیم گرفت تا از همه ظرفیت‌های این شرکت در پروژه‌ها استفاده و رضایت مشتریان جلب شود.

صادق‌آبادی با اشاره به افزایش تولید بنزین کشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر گفت: در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در تولید بنزین کشور بودیم و پس از این، طرح‌هایی نظیر طرح‌های کاهش نفت کوره  و خطوط انتقال که حاشیه سود بالاتری دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی طرح توسعه پالایشگاه آبادان را یکی از مهم‌ترین طرح‌های مورد تمرکز عنوان کرد و افزود: با تکمیل بخش دوم فاز ۲ طرح توسعه پالایشگاه آبادان و فاز ۴ این طرح، در آینده‌ای نزدیک نفت کوره این پالایشگاه کاهش می‌یابد و به یک پالایشگاه سودده تر تبدیل خواهد شد.

صادق‌آبادی اولویت بعدی طرح‌های توسعه‌ای را طرح توسعه پالایشگاه تهران عنوان کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم پالایشی کشور محسوب می‌شود که با راه‌اندازی واحد NHT و CCR آن بنزین تولیدی پالایشگاه تهران به بنزین یورو ۴ تبدیل خواهد شد و با احتساب بنزین تولیدی پالایشگاه اراک، بنزین یورو ۴ بیشتری در کشور تولید می‌شود. تبدیل شدن بنزین تولیدی در این پالایشگاه افزون بر اثرات زیست محیطی، پالایشگاه را سودده‌تر می‌کند و هزینه‌های انتقال فرآورده در کشور نیز کاهش می‌یابد.

منبع: خبر گزاری مهر

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر