بهکارگیری استانداردهای جهانی؛ رمز موفقیت پتروشیمی کارون
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمد حمیدی، موفقیت و پیشرفت این پتروشیمی را ثمره پیروی از استانداردهای جهانی دانست و گفت: زیرمجموعههای واحد برنامهریزی و توسعه شرکت پتروشیمی کارون ضمن بهکارگیری استانداردهای معتبر جهانی و بومیسازی آنها در شرکت، فرآیندها را در سازمان به نحوی طرحریزی و بر اجرای آنها نظارت کردهاند که زمینه مناسبی برای رشد و تعالی فراهم آید.
وی افزود: پتروشیمی کارون توانست در سه سال گذشته با بهرهگیری از نخبگان و نیروهای توانمند داخلی، ضمن شناسایی عارضهها و معایب در همه بخشها، اقدامهای موثری در چابکسازی سازمان انجام دهد که از نمونههای بارز آن میتوان به پیادهسازی سیستمهای مدیریتی متعدد و متنوع و دریافت جوایز تعالی در سطوح بالا اشاره کرد. بدون تردید دستیابی به این موفقیتها جز با تعهد و تلاش مضاعف همه کارکنان شرکت میسر نبود.
حمیدی با تاکید بر اینکه بیشک بینیاز کردن بازار داخل به واردات، دستیابی به بازار خاورمیانه و تبدیل شدن به یکی از مهمترین برندهای تولید TDI و MDI در سطح بینالملل از نتایج این تلاشها بوده است، تصریح کرد: امیدواریم با پایداری در همین مسیر بتوانیم در آینده نیز شاهد شکوفایی و پیشرفت بیش از پیش در این زمینهها باشیم.
وی با اشاره به اینکه معتقدیم مهمترین اصول پایداری، توجه به نیازهای همه ذینفعان و ارتقای بلوغ سازمانی در همه حوزههاست و در این راستا اهداف و راهبردهای خود را مشخص کردهایم، ادامه داد: از دیدگاه مدیران کارون، توسعه پایدار، تامین رضایت مشتریان و افزایش وفاداری ایشان جز از طریق برنامهریزی، تلاش شبانهروزی و پایش مداوم عملکردها میسر نخواهد بود، از این رو با استقرار استانداردهای بینالمللی مدیریتی در حوزههای مختلف و دریافت گواهینامه از مراجع معتبر جهانی، تلاش میکنیم خود را به ترازهای جهانی برسانیم.
مدیر برنامهریزی و توسعه پتروشیمی کارون درباره کسب افتخارها و گواهینامهها توسط این شرکت نیز یادآور شد: این شرکت در سه سال اخیر موفق به دریافت گواهینامه ISO9001 (مدیریت کیفیت)، ISO-TS29001 (مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)، ISO14001 (مدیریت محیط زیست)، ISO45001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای)، OHSAS18001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای)، ISO17025 (آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون)، ISO10001, ISO10002, ISO10003, ISO10004 (مدیریت ارتباط با مشتریان)، ISO26000 (مسئولیت اجتماعی)، ISO50001 (مدیریت انرژی)، ISO20000 (مدیریت سرویسهای فناوری اطلاعات)، ISO27001 (مدیریت امنیت اطلاعات) شده است.