تحول ملی در بانک ملی ایران
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، از آنجا که توجه به نگاه و نیاز مشتری و ارتباط دادن مشتریان با محصولات تحول یافته و کسب وکارهای نو یکی از مهم ترین عواملی موفقیت صنعت بانکداری در عصر حاضر است، تمرکز صنعت بانکی نیز بر تحول دیجیتال و ارائه محصولات روزآمد و تغییر کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای نوین است.
بانک ملی ایران طی چند سال اخیر همت و تلاش خود را بر حضور و استقرار تحول دیجیتال قرار داده و تلاش می کند کسب و کارهای خود را بر مبنای فناوری و تکنولوژی روزآمد حرکت دهد.
این بانک با چنین نگاه و تفکری، هر ساله رویداد «ملی شو» را به عنوان گام دیگر خود به سوی تحول دیجیتال و تحقق اهداف بانکداری الکترونیک برای عرضه آخرین دستاوردهای فناورانه برگزار می کند.
دستگاه CRS، دستگاه VTM و بانک آفیسر بخشی از خدمات رونمایی شده در نخستین ملی شو بانک ملی ایران بود.
در رویداد «ملی شود 2» نیز محصولاتی نظیر BTM، کیف پول، سککوک، ویدئو بام، پرداخت خودکار، ملی پلاس و روبات آلفا در معرض دید علاقه مندان به سرویس های بانکداری غیرحضوری قرار گرفت. این سرویس ها ضمن توسعه خدمات غیرحضوری، می توانند در راستای بهبود تجربه کاربری مشتریان پرداخت های خرد نیز بسیار کاربردی باشند.
اما «ملی شو 3» نیز که به تازگی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، روایتگر تبدیل بانک ملی ایران به یک نهاد مدرن تر، توانمند تر و پیشتاز تر بود.
«همراه بام»، «هپ» و «نشان پرداخت» و «نشان بانک» از جمله محصولات رونمایی شده در این رویداد بزرگ بود که این اقدام بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال، مورد تقدیر وزیر اقتصاد نیز قرار گرفت.
دکتر فرهاد دژپسند در رویداد «ملی شو 3» با بیان اینکه امروز 90 درصد تامین مالی کشور بر عهده بانک هاست و باید دانش بنیان کردن و بهره مندی از فناوری های نوین در کنار تامین مالی مورد توجه باشد، اظهار کرد: اگر متولیان تامین مالی قابلیت جذب فناوری های دانش بنیان را به صورت پیشران داشته باشند، می توانند برای سایرین هم الگو قرار گیرند و بانک ملی ایران به عنوان یکی از بانک های پیشرو در کشور در تمام اقصی نقاط کشور شعبه دارد و این بانک بهترین جا برای همین کار است.
بر این اساس بانک ملی ایران به عنوان پیشران نظام بانکی کشور، هر سال در رویداد «ملی شو» با تکیه بر پشتوانه سابقه میراث ماندگار و هویت مردمی خود، تلاش می کند با پذیرش ریسک ورود به عرصه های جدید و حرکت بر لبه فناوری های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی، ربات ها و... تجسمی از آینده بانکداری را به تصویر کشیده و خط شکن ورود به این عرصه ها باشد تا راه برای ورود سایر بانک ها نیز هموار شود. رمز دوم یکبار مصرف که در اولین «ملی شو» رونمایی شد، شاهدی بر این مدعاست؛ محصولی که دو سال بعد در نظام بانکی به یک الزام تبدیل شد.