ابلاغ پروتکل مقابله با کرونا به واحدهای بانک ملی ایران + متن دستورالعمل
بانک ملی ایران، پروتکل حفاظت از کارکنان شعب و پیشگیری از ابتلای همکاران به ویروس کرونا را ابلاغ کرد.
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، به
منظور مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از کارکنان و مشتریان، دستورالعمل 19
بندی این بانک در همه واحدها عملیاتی شده است.
روابط عمومی این بانک از تمامی مشتریان درخواست دارد برای حفظ سلامت خود و سایر هموطنان و همکاری برای عبور سریعتر و سلامت از این بحران با کارکنان شعب درخصوص اجرای بندهای این دستورالعمل همکاری نموده و از هر گونه تنش و ایجاد استرس برای خود و دیگران اجتناب نمایند .
شایان ذکر است تنها راه عبور از بحران کرونا همدلی و همکاری مردم با تمامی موارد بهداشتی و ایمنی می باشد که از طریق نهادهای مربوطه ابلاغ می گردد و فراگیری بیماری سلامت کل جامعه را تهدید خواهد نمود.
متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
1. تمامی شعب از پرده نایلونی به صورت محافظ در باجهها (بین مشتریان و کارکنان) استفاده نمایند.
2. با یک نوار قرمز حریم بین کارکنان پشت باجه و مشتریان مشخص شود.
3. تمامی خودکارها از پشت باجهها جمع شده و فقط برای موارد اضطرار تعدادی خودکار بههمراه پد الکلی جهت ضد عفونی کردن آنها در اختیار همکاران قرار گرفته یا خودکارها داخل ماده ضدعفونی کننده پشت گیشه قرار گیرند.
4. تمامی محیط شعبه اعم از گیشهها، درب ورودی و دستگیرهها، دستگاه خودپرداز، دستگاه نوبتدهی، محل قرار گرفتن بروشور، موس و کیبورد و ... بر اساس چک لیست مشخصی آخر وقت هر روز کاملا ضدعفونی شود. برای ضدعفونی سطوح از محلول وایتکس و آب به نسبت 1 به 9 و برای دستگاهها نیز از افشانههای ضدعفونی استفاده شود.
5. دستگاههای آبسردکن داخل شعب جمعآوری شود.
6. از پذیرایی عمومی اجتناب شود.
7. قندها و خوراکیهای باز بر روی میزها استفاده نشود.
8. همکاران جلوی باجه الزاما از ماسک و دستکش استفاده کنند. ادارات امور ملزم به تهیه و ارسال این اقلام هستند.
9. نمگیرهای روی میز تحویلداران جمع شود.
10. تحت هیچ شرایطی اجازه ورود مشتریان به محوطه مربوط به کارکنان داده نشود.
11. شیرآلات آبدارخانه و سرویس بهداشتی مرتبا شست و شو و با آب داغ استریل شود.
12. در ورودی شعب (جلوی درب) یک تکه موکت آغشه به آب ژاول قرار داده شود.
13. وجوه نقد ترجیحا در باجههای مشخص دریافت شود و حداکثر امکانات مراقبتی برای متصدیان این باجهها لحاظ گردد.
14. توزیع چای در شعب با لیوان عمومی انجام نگیرد و تمام همکاران از لیوان شخصی استفاده کنند.
15. کشیدن کارت در دستگاههای pinpad حتما از سوی مشتری صورت پذیرفته و در کنار دستگاهها افشانه ضدعفونی قرار گیرد.
16. در ورودی شعب مواد ضدعفونیکننده قرار گیرد تا مشتریان دست خود را ضدعفونی کنند.
17. از ورود یکباره مشتریان اجتناب شود و تعداد مشتریان حاضر به میزانی باشد که پشت هر باجه بیش از یک نفر نباشد.
18. در صورت بروز علایم بیماری در همکاران، بلافاصله همکار برای استراحت مرخص شود.
19. راهنمایی لازم برای مشتریان جهت عدم مراجعه به شعب برای کارهایی که بصورت غیرحضوری قابل انجام هستند صورت گیرد.
شایان ذکر است جهت تهیه اقلام بهداشتی اختیارات لازم به تمامی مسئولین واحدها داده شده و بخش پشتیبانی بانک نیز آمادگی همکاری لازم با واحدها را دارند و ضروری است نهایت دقت در حفظ سلامت پرسنلی و اجرای مفاد پروتکل ابلاغی بهعمل آید.
روابط عمومی این بانک از تمامی مشتریان درخواست دارد برای حفظ سلامت خود و سایر هموطنان و همکاری برای عبور سریعتر و سلامت از این بحران با کارکنان شعب درخصوص اجرای بندهای این دستورالعمل همکاری نموده و از هر گونه تنش و ایجاد استرس برای خود و دیگران اجتناب نمایند .
شایان ذکر است تنها راه عبور از بحران کرونا همدلی و همکاری مردم با تمامی موارد بهداشتی و ایمنی می باشد که از طریق نهادهای مربوطه ابلاغ می گردد و فراگیری بیماری سلامت کل جامعه را تهدید خواهد نمود.
متن کامل این دستورالعمل به این شرح است:
1. تمامی شعب از پرده نایلونی به صورت محافظ در باجهها (بین مشتریان و کارکنان) استفاده نمایند.
2. با یک نوار قرمز حریم بین کارکنان پشت باجه و مشتریان مشخص شود.
3. تمامی خودکارها از پشت باجهها جمع شده و فقط برای موارد اضطرار تعدادی خودکار بههمراه پد الکلی جهت ضد عفونی کردن آنها در اختیار همکاران قرار گرفته یا خودکارها داخل ماده ضدعفونی کننده پشت گیشه قرار گیرند.
4. تمامی محیط شعبه اعم از گیشهها، درب ورودی و دستگیرهها، دستگاه خودپرداز، دستگاه نوبتدهی، محل قرار گرفتن بروشور، موس و کیبورد و ... بر اساس چک لیست مشخصی آخر وقت هر روز کاملا ضدعفونی شود. برای ضدعفونی سطوح از محلول وایتکس و آب به نسبت 1 به 9 و برای دستگاهها نیز از افشانههای ضدعفونی استفاده شود.
5. دستگاههای آبسردکن داخل شعب جمعآوری شود.
6. از پذیرایی عمومی اجتناب شود.
7. قندها و خوراکیهای باز بر روی میزها استفاده نشود.
8. همکاران جلوی باجه الزاما از ماسک و دستکش استفاده کنند. ادارات امور ملزم به تهیه و ارسال این اقلام هستند.
9. نمگیرهای روی میز تحویلداران جمع شود.
10. تحت هیچ شرایطی اجازه ورود مشتریان به محوطه مربوط به کارکنان داده نشود.
11. شیرآلات آبدارخانه و سرویس بهداشتی مرتبا شست و شو و با آب داغ استریل شود.
12. در ورودی شعب (جلوی درب) یک تکه موکت آغشه به آب ژاول قرار داده شود.
13. وجوه نقد ترجیحا در باجههای مشخص دریافت شود و حداکثر امکانات مراقبتی برای متصدیان این باجهها لحاظ گردد.
14. توزیع چای در شعب با لیوان عمومی انجام نگیرد و تمام همکاران از لیوان شخصی استفاده کنند.
15. کشیدن کارت در دستگاههای pinpad حتما از سوی مشتری صورت پذیرفته و در کنار دستگاهها افشانه ضدعفونی قرار گیرد.
16. در ورودی شعب مواد ضدعفونیکننده قرار گیرد تا مشتریان دست خود را ضدعفونی کنند.
17. از ورود یکباره مشتریان اجتناب شود و تعداد مشتریان حاضر به میزانی باشد که پشت هر باجه بیش از یک نفر نباشد.
18. در صورت بروز علایم بیماری در همکاران، بلافاصله همکار برای استراحت مرخص شود.
19. راهنمایی لازم برای مشتریان جهت عدم مراجعه به شعب برای کارهایی که بصورت غیرحضوری قابل انجام هستند صورت گیرد.
شایان ذکر است جهت تهیه اقلام بهداشتی اختیارات لازم به تمامی مسئولین واحدها داده شده و بخش پشتیبانی بانک نیز آمادگی همکاری لازم با واحدها را دارند و ضروری است نهایت دقت در حفظ سلامت پرسنلی و اجرای مفاد پروتکل ابلاغی بهعمل آید.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر