چرا مصرف سی.ان.جی نوسانی است؟
وی با بیان اینکه مصرف سی.ان.جی در فروردین ماه سال جاری به کمتر از 15 میلیون متر مکعب رسید، افزود: اردیبهشت ماه دوباره افزایش مصرف داشتیم و به میزان حدود 20 میلیون متر مکعب در روز رسیدیم اما هنوز تا پیک 25 میلیون متر مکعبی بعد از سهمیهبندی و قبل از کرونا فاصله داریم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی گفت: یکی از دلایل مهم کاهش مصرف، تعطیلی بسیاری از شرکتها، کارخانهها و اصناف به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و یا ورشکستگیهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده که این موضوع تاثیر زیادی بر حملونقل داشته است.
وی با اشاره به برنامه گازسوز کردن خودروهای عمومی تصریح کرد: قرار بر این است که یک میلیون و 460 هزار خودرو گازسوز شوند، فرایند ثبتنام این خودروها آغاز شده است ولی با توجه به مشکلاتی که در رابطه با کمبود مخزن و قطعات وجود دارد به نظر میرسد، این فرایند طولانی و تاثیر آن بر روند افزایش مصرف زمانبر باشد.
جوهری گفت: بعد از سهمیهبندی قیمت بنزین، شاهد افزایش چشمگیر انفجار مخازن خودروهای گازسوز غیر استاندارد و تلفات جانی و مالی این حوادث در جایگاههای سی.ان.جی بودهایم و در این زمینه نیاز به تسهیل فرایندهای تعریف شده و حمایت از دارندگان این خودروها، جهت انجام بازرسی و آزمون مخازن آنها و جلوگیری از بروز حوادث و آسیبهای جانی و مالی احتمالی به مردم و جایگاهها است.
منبع: ایلنا