بازسازی تریلر کمرشکن در ترابری نفتخیز جنوب
وی به برخی مزایا و قابلیتهای این دستگاه اشاره کرد و افزود: با استناد به مقررات حملونقل جادهای کشور، با توجه به ابعاد، ساختار و ظرفیت حمل بار محورها، این دستگاه میتواند مجوز حمل بار با بالاترین ظرفیت (۹۶ تن) را دریافت کند.
حسنوند اظهار کرد: همچنین با توجه به ارتفاع کمتر قسمت بارخور نسبت به دیگر دستگاههای موجود، در زمان حمل بارهای ترافیکی افزون بر کاهش ارتفاع مرکز ثقل بار و پایداری بهتر، در عبور از محلهایی مانند پلها که محدودیت ارتفاع وجود دارد، قدرت مانور دستگاه بیشتر است و برای حمل بارهای فوق سنگین و دارای طول زیاد، افزودن محور به انتهای کمرشکن برای افزایش طول و ظرفیت حمل بار امکانپذیر شده است.
مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تشریح مهمترین فعالیتهای معاونت تعمیرات و پشتیبانی این مدیریت پرداخت و گفت: این معاونت وظیفه تعمیر، سرویس و نگهداری انواع دستگاههای سبک، سنگین، اتوبوس و مینیبوس و انواع ماشینآلات سیار ساختمانی را بهعهده دارد که انجام بیش از ۵۰ هزار مورد تعمیر و بازرسی فنی به روی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودروهای شرکت در طول سال را میتوان از افتخارات عملیاتی آن برشمرد.
حسنوند یادآور شد: تأمین سوخت همه خودروهای مدیریت عملیات ترابری و همچنین دکلهای تعمیراتی حدوداً ۱۱۶ میلیون لیتر، تعمیرات و بازرسی فنی بیش از یکصد نوع دستگاه از برندهای مختلف ماشینآلات و بهروز بودن نحوه تعمیرات دستگاههایی که دارای تجهیزات ابزار دقیق، مکاترونیک و الکترونیک است، از دیگر وظایف معاونت تعمیرات و پشتیبانی است.
وی عنوان کرد: در بحران سیل استان خوزستان معاونت تعمیرات و پشتیبانی با ساماندهی اکیپهای تعمیراتی سیار و شیفتبندی ادارات تعمیراتی بهصورت شبانهروزی برای تأمین نیازمندیهای تعمیرات، توزیع سوخت و سرویس همه دستگاههای درگیر سیل اقدام کرد که سوخت توزیعشده میان همه دستگاهها و ماشینآلات درگیر بحران حدود ۱۹۲ هزار لیتر برآورد شده است.
حسنوند تعمیرات اساسی دستگاه جراثقال GROWE ۲۵ تنی، تعمیرات اساسی چهار دستگاه جراثقال پشت کامیونی، تعمیرات اساسی دستگاه سایدبوم کنترل فوران چاهها، تعمیرات اساسی جراثقال P&H مدل R200، تعمیرات اساسی FORK و دکل سه دستگاه لوله بارکن PETTIBONE، بومیسازی تعمیرات سیستم برق و الکترونیک لودرهای هیدرواطلس، تغییر کاربری سه دستگاه تریلر حمل پروپان ۲۴ هزار لیتری و تبدیل آن به سه دستگاه تریلر سپتیک، بازسازی یک دستگاه کمرشکن سهمحور، بازسازی تریلر سهمحور و بازسازی کمرشکن لوله مغزی افزون بر آموزش نیروهای تعمیراتی را نیز از جمله اقدامهایی دانست که در راستای پشتیبانی تولید و پایداری آن انجام شده است.