به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدامیر طالبیان در دومین نشست مشترک با مدیران عامل شرکتهای تابع در حوزه مسئولیت اجتماعی که دیروز(چهارشنبه، دوم مهرماه) به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: این رضایتمندی مردمی که با طرح توسعه گازرسانی فراهم شده، نشان از آن دارد که ما در مقوله مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت، جزو پیشروانهای توجه به مسئولیتهای اجتماعی محسوب میشویم.
مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به اینکه خوشبختانه میتوانم اعلام کنم که بسیاری از شرکتهای ما در نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش، شرکتهای وابسته و حتی شرکتهای خصوصی، هلدینگهای انرژی، هلدینگهای مجتمعهای پتروشیمی و حتی پیمانکاران خصوصی، بخش CSR Social (مسئولیت اجتماعی شرکت) را جزو کارهای اصلی خود قرار دادهاند، افزود: هرچند، نقش مؤثر و مشارکت خوب مدیران عامل صنعت گاز و شرکتهای تابعه را نیز در این میان نمیتوان نادیده گرفت که کار مسئولیت اجتماعی را تشویق میکنند، ما هم در سطح وزارت آنها را راهنمایی و گزارشهای کار را دریافت میکنیم که بتوانیم به شورای عالی مسئولیت اجتماعی که با ریاست وزیر تشکیل میشود، منعکس کنیم.
طالبیان با بیان این که کار مسئولیت اجتماعی در وزارت نفت از سال ۹۲ و با حضور وزیر نفت رشد و توسعه بیشتری پیدا کرده است، گفت: الان در کل صنعت نفت یک نگرش ویژه و نگاه تازهای به بحث مسئولیت اجتماعی وجود دارد، بدین معنا که ما باید بتوانیم خدماتی ارائه دهیم که هم خوب باشد و هم سبب رضایتمندی مردم و جامعه شود.
وی با بیان اینکه در حقیقت، پیام مسئولیت اجتماعی این است که مردم خادمان خود را بشناسند و با نحوه کارشان آگاه شوند، گفت: در واقع، ما در مسئولیت اجتماعی سعی کردیم شفافیت و پاسخگویی را ترویج کنیم.
مشاور اجتماعی وزیر نفت درباره چشم انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: چشم انداز شرکت ملی گاز ایران را به گونهای میبینم که انشاالله بتواند با ارائه گزارشهای پایداری، رنکینگ و درجه کشور را در این حوزه بالا برده و در زمینه ارائه گزارشهای سالیانه که بر مبنای استاندارد GRI (راهنمای گزارشدهی مسئولیت اجتماعی) تهیه شده، بتواند به یک جایگاه مناسبی دست پیدا کند.