اطلاع رسانی و پیگیری در فضای گفت و گو؛ 2 رکن اصلی در مطالبات صنفی کارکنان صنعت نفت
مدیران منابع انسانی صنعت نفت حسب تاکید ویژه وزیر نفت مبنی بر پرداخت تمام و کمال حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت بدون یک روز تاخیر و همچنین اجابت مطالبات قانونی ایثارگران و بازنشستگان مطابق نص قوانین موضوعه در ماههای اخیر مصوبات راه گشایی را اجرایی کرده و درخصوص سایر مطالباتی که نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از سایر نهادهای برون سازمانی است در حال مذاکره و رایزنی هستند.
در این میان برخی تجمع های صورت گرفته کارکنان، بازنشستگان و ایثارگران صنعت نفت مقابل مجلس و ساختمان مرکزی وزارت نفت، در رسانه های معاند غربی که سرسپرده دشمنان تابلودار ایران هستند و آشکار و نهان از سوی آنها حمایت مستقیم مالی می شوند با تمرکز بر حواشی ایجاد شده در این تجمع ها سعی در بزرگنمایی اختلافات، تفرقه و بی اعتمادی مردم به دستگاه های اجرایی کشور دارند.
این در حالی است که درهای دفاتر مسئولان منابع انسانی صنعت نفت و کانونهای بازنشستگی و امور ایثارگران همواره به روی مراجعان باز بوده و در فضای گفت و گو و طرح مسائل در چارچوب ضوابط، بسیاری از مطالبات و تقاضاهای مطرح شده رسیدگی و به انجام رسیده است. کارکنان صبور و نجیب صنعت نفت اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، ایثارگر و بازنشسته در طول ادوار مختلف همواره با متانت و سعه صدر مطالبات خود را با درک شرایط عمومی کشور پیگیری و به نتیجه رسانده اند اما از چندی پیش اصرار برخی افراد و جریانها به برگزاری تجمعات خیابانی و ایجاد حواشی ساختارشکنانه پیگیری منطقی این مطالبات را از ریل خود خارج ساخته و زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم آورده است. موضوعی که البته از دید قاطبه کارکنان، ایثارگران و بازنشستگان صنعت نفت دور نمانده و با لغو تجمع 5 آذر و تاکید بر پیگیری مطالبات در فضای مفاهمه و گفت و گو بار دیگر خوابهای بدخواهان را آشفته ساخته اند.
از این سو نیز لازم است مسئولان صنعت نفت با اطلاع رسانی دقیق، سریع، مستمر و جلوگیری از بروز شایعات، گزارش پیگیری مطالبات صنفی مطرح شده را به اطلاع کارکنان، ایثارگران و بازنشستگان صنعت نفت برسانند.