صدور ضمانت نامه هاي ريالي در اين بانك از رشد 110 درصدي برخوردار است
وي همچنين از افزايش ميزان وصول مطالبات در اين بانك ابراز رضايت كرده و افزود: بنا بر گزارش عملكرد 10 ماهه امسال، ميزان وصول مطالبات، افزايش قابل توجه 149 درصدي را نشان مي دهد.
پاك طينت در خصوص نحوه تعامل با مشتريان داراي بدهي غير جاري خاطرنشان كرد: بانك به عنوان شريك سرمايه گذاران و صنعتگران وظيفه دارد علاوه بر در نظر گرفتن جنبه هاي اقتصادی و سودآوري طرح ها، به اعتبار و توقعات مشتریان و تداوم چرخه تولید و اشتغال نیروی انسانی توجه كند و نهايت مساعدت را در عارضه يابي و حل مشكلات تسهيلات گيرندگان بدهكار داشته باشد.
رييس هيأت مديره اين بانك، راهكار پيشگيري از شكل گيري مطالبات معوق را اعتبارسنجی صحيح در پرداخت تسهیلات دانست و بيان داشت: اگر در بدو پرداخت تسهیلات، سعي در شناخت مشتري و بررسي سوابق وي داشته باشيم و نظارت دقيقي نيز بر مصرف تسهيلات صورت گيرد، شاهد معوق شدن مطالبات نخواهيم بود؛ البته ما اختیارات مناسبی به شعب و بخش هاي درگير در وصول مطالبات، تفویض کردهایم و چنانچه مشتريان داراي بدهي با حسن نیت به بانك مراجعه كنند، بانک نيز تقسيط مجدد بدهي يا تخفیفهایی در میزان جرایم با لحاظ قوانين و بخشنامه هاي موجود برای آنها در نظر خواهد گرفت.