به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی با اشاره به برنامهریزی برای رنگآمیزی کامل سکوهای ۶، ۱۰ و ۱۱ پارس جنوبی گفت: همسو با این موضوع پروژه خرید مصالح، آمادهسازی سطوح، رنگآمیزی، تأمین و تعویض قطعات معیوب این سه سکو و همچنین منطقه آبخور (Splash Zone) سکوهای فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۷، ۸ و ۹ مدتی است آغاز شده و هماکنون در حال اجراست.
وی ضرورت نگهداری از سطوح فلزی و جلوگیری از زنگزدگی و پوسیدگی تجهیزات در سکوهای دریایی را بهمنظور حفظ تولید ایمن و پایدار بهعنوان یکی از اصلیترین دغدغههای شرکتهای تولیدی نفت و گاز جهان در دریا برشمرد و اظهار کرد: سرعت بالای فرآیند خوردگی سطوح فلزی در محیط دریا، از معضلات اصلی سکوهای دریایی است که حفظ و ترمیم آنها، بهخصوص همزمان با تداوم تولید به گرفتن تصمیمهای ویژه و برنامهریزی دقیق نیاز دارد.
مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری تکمیل موفقیتآمیز عملیات رنگآمیزی کامل سکوی SPD۶ در آبانماه امسال افزود: با وجود شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا، مطابق برنامهریزیهای انجامشده عملیات رنگآمیزی سکوی SPD۱۱ هم از اواخر آبانماه امسال آغاز و در چند روز گذشته پایان یافت و تیم پروژه برای ادامه عملیات به سکوی SPD۱۰ منتقل شدند.
عبادی با اشاره به ۲۹۰ هزار نفر ساعت کار مستقیم و غیرمستقیم در عملیات رنگآمیزی سکوی SPD۱۱ تصریح کرد: با توجه به اینکه این سکو در حال تولید بوده و عملیات برشکاری، سنگزنی و جوشکاری همزمان با شرایط تولیدی سکو انجام شد، از این رو هماهنگی کامل با واحدهای ایمنی و عملیات تولید و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه، مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه بدون وقوع هیچ حادثهای پایان یافت.