به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پایانههای نفتی ایران، عباس غریبی، جانشین رئیس پایانه نفتی خارک گفت: بازوی بارگیری شماره یک پهلوگاه ۹ بهمنظور انجام تعمیرات اساسی و اصلاح سیستم حرکتی بخش برون تنه (Outboard) آن، پس از پیادهسازی به کارگاه خشکی انتقال یافت و اقدامها برای دمونتاژ کامل و جداسازی قطعات انجام شد.
وی افزود: همه قطعات و اجزای بازوی بارگیری تمیزکاری شدند و پس از ارزیابیهای لازم، قطعات مونتاژ شد. بر این اساس همه نشتبندها، ساچمهها، شیلنگهای هیدرولیک، هیدروکوپلرها و تیوب استیلها تعمیر یا تعویض شدند و متخصصان در اقدامی ابتکاری سیستم حرکتی بخش برون تنه را بهینهسازی و سیستم چرخ و زنجیر این بخش را حذف کردند.
جانشین رئیس پایانه نفتی خارک با بیان اینکه از مزیتهای مهم اصلاح انجامشده افزایش کارآیی سیستم هیدرولیک و کاهش هزینههای تعمیراتی است، گفت: پس از انجام مونتاژ و بهمنظور حصول اطمینان از نبود نشتی در محل اتصالات چرخشی، بازوی بارگیری هیدورتست شد و در ادامه به محل پهلوگاه انتقال یافت و نصب شد.
به گفته وی، اجرای این پروژه با صرف ۳۱۵ نفر روز و با صرفهجویی حدود یک میلیارد تومان بهدست کارکنان تعمیرات مکانیک پایانه نفتی خارک انجام شد و همه قطعات یدکی مصرفی برای انجام تعمیرات اساسی بازوهای بارگیری از طریق منابع داخلی تأمین شد.