تحول و نوگرایی در بانک کارآفرین
وی انجام ری برندینگ را بر اساس حس احترام، تحول و تغییر سازنده برای مشتریان هدف بانک خواند و ادامه داد : هدف اساسی مدیران ارشد بانک کارآفرین از برنامه تازهگردانی هویت برند، ایجاد هماهنگی نشانههای برند شامل لوگو، لوگوتایپ، رنگ و سایر نشانههای بصری با مؤلفههای اصلی ارکان استراتژیک و نیز القای حس تغییر و تحول و آغاز دوران جدید بانکداری به تمامی ذینفعان و مخاطبان بانک است.
اسلامی همچنین در مورد ارتباط برنامه ری برندینگ بانک و برنامه های تدوین شده خاطر نشان کرد: اهداف کلان، استراتژیها و خطوط اصلی کسبوکار بانک کارآفرین برای دوره زمانی 1400-1399، با توجه به دیدگاههای تخصصی و بر اساس جایگاه موردانتظار بانک کارآفرین تعیین و ابلاغ شده است و انتظار میرود مطابق با فرمایشات مدیریت ارشد بانک، دستیابی به اهداف بانک بهویژه در حوزههای تحول محقق شود.
به گفته وی ، یکی از اهداف کلان بانک، «بهبود برند بانک» بود که این خود نشان از جایگاه و اهمیت پروژه یادشده در برنامه استراتژیک بانک دارد.
مدیر طرح و توسعه ادامه داد: دستیابی به جایگاه شایسته بانک در صنعت بانکداری، نیازمند القای تصویر ذهنی شایستهای از برند بانک در ذهن تمامی ذینفعان است؛ تصویری واقعی از بانک که در برگیرنده حس تغییر و تحول در ذهن سهامداران، مشتریان و سایر ذینفعان بانک است. در تازهگردانی هویت برند، چه در بحث لوگو و چه رنگ و فونت، تلاش شد به مؤلفههای وحدت جمعی و بصری، رشد، رویش، چابکی و پویایی، قدرت و یکپارچگی، مسئولیتپذیری، الهامبخشی و اعتماد توجه شود، بدینترتیب میتوان اطمینان حاصل کرد که تمامی مؤلفهها و ابعاد یادشده، از چشمانداز و ارزشهای بنیادین بانک اتخاذ شده است.
اسلامی به چشمانداز و جایگاه بانک کارآفرین پس از اجرای پروژه تازهگردانی هویت برند اشاره کرد و گفت:
بانک کارآفرین با بهرهمندی از توانمندیها و قابلیتهای کلیدی سرمایه انسانی مسئول و متعهد خود در شعب و ستاد تلاش کرد تا ضمن تمرکز بر استراتژیهای اصلی خود و در راستای اهداف کلان بانک حرکت کرده و با خلق ارزش پایدار برای تمامی ذینفعان خود، به جایگاه شایسته خود در صنعت بانکداری نائل شود.
وی ادامه داد : این جایگاه در چشمانداز بانک به صورت دستیابی به «سازمانی چابک و پیشرو در ارائه راهحلهای مالی جامع» تعیین شده است. چنانکه پیش از این ذکر شد، مؤلفههای در نظر گرفته شده در لوگوی جدید بانک از ارکان استراتژیک شامل چشمانداز و ارزشهای بنیادین اقتباس شده است. در این میان، تلاش شد تا طراحی مؤلفههای مذکور به صورتی انجام شود که مفاهیم مورد نظر از دیدگاه ذینفعان و مشتریان نیز قابل درک باشد.
مدیر طرح و توسعه بانک کارآفرین در همین حال در مورد تاثیر تازه گردانی برند در موفقیتهای آینده بانک گفت: اولویت راهبردی ما در بانک کارآفرین، پیادهسازی فرهنگ چابکی و پیشروی در تمامی ارکان سازمان است و در این مسیر، تمرکز اصلی خود را بر اجرای تغییرات توسعهای و شگرف در صنعت بانکداری قرار دادهایم. مسیر دستیابی به اهداف کلان بانک، روشن است و همه برآنیم تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده، تلاش و خرد جمعی خود را بیش از پیش هماهنگ و تقویت نمائیم.
به گفته اسلامی ، بانک کارآفرین در حال حاضر با تمرکز بر تحولات استراتژیک، تمرکز اصلی خود را بر روی حوزههای تحول و برنامههای توسعهای قرار داده است و در پی آن است تا ضمن نهادینهسازی دیدگاه تغییر و تحول در بدنه بانک و همکاران در تمامی سطوح سازمانی، تصویر ذهنی ذینفعان و مخاطبان بانک را نسبت به رویکرد نوین بانک کارآفرین و برنامههای توسعهای آتی آگاه سازد.
وی در همین حال دیگر برنامه های بانک شامل ارتقای فرهنگ سازمانی، توسعه بانکداری دیجیتال، رویکردهای نوین ارزیابی عملکرد، توسعه گروه مالی کارآفرین، بهبود آموزش را از دیگر برنامه هایی خواند که در سال 99 همراستا با ری برندینگ اجرا شد تا دستیابی به جایگاه شایسته و تعالی بانک کارآفرین محقق شود.
اسلامی خاطر نشان کرد: در بانک کارآفرین در نظر داریم چابکی و یکپارچگی را در عین حفظ دقت و سلامت در تمامی فعالیتها و اقدامات خود به ذینفعان برقرار کنیم و در این مسیر، تلاش داریم حس نوگرایی و تحول را به آنان القا کنیم. چشمانداز بانک بر مبنای پویایی و رشد قرار دارد و این امر در لوگوی جدید بانک کارآفرین مشهود است. بانک کارآفرین همواره به عنوان بانکی خوشنام و پویا مطرح بوده و با تکیه بر اصول و ارزشهای کلیدی خود درصدد بوده است از پتانسیلهای خود در راستای اعتلای بانک بهره برد و در دوره جدید این مهم با تغییر لوگوی بانک و تمرکز بر برنامههای متحولانه در اولویت تفکر و عمل بانک قرار دارد.