کارآفرین پاسخ گوی تمام نیاز مشتریان است
وی ادامه داد : این گزارشها نشان می دهد این شرکتها در میان رقبا وضعیت رهبری در حوزههای کسبوکار را برای خود ایجاد کردهاند. به بیانی دیگر متوسط سودآوری رهبران و حوزه کسبوکار همواره بیش از هزینه سرمایه در آن حوزه است. بنابراین فرصت تبدیلشدن به لیدر بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر طرح و توسعه بانک کارآفرین چند سوال در این خصوص مطرح کرد که پاسخ گویی به این سوالات را از ضروریات ورود به کسب و کارهای جدید عنوان کرد. وی در این خصوص با بیان اینکه تصمیمگیری در خصوص ورود به حوزههای کسبوکار جدید بر چند اصل استوار است پرسید : این که پتانسیل ساختار صنعت و کسبوکار انتخابشده برای سودآوری چقدر است؟ آیا فرصت تبدیلشدن به رهبر در بازار جدید مهیاست؟ نسبت ریسک به ریوارد در چه محدودهای قرار دارد؟، در کسبوکار جدید چه مزیتها و منابع خلق ارزش معناداری داریم؟ تا چه حد میتوانیم میان کسبوکارهای فعلی با حوزههای جدید از طریق اهرم کردن منابع یا یکپارچهسازی فعالیتها و همراستا کردن موقعیتها در بازار همافزایی و سینرژی ایجاد بکنیم؟ و درنهایت اینکه آیا دارای مدیرانی بهتر از رقبا برای ورود به کسبوکارهای جدید هستیم یا خیر. بسته به اینکه برای این سؤالات چه پاسخهایی داریم استراتژی ما برای ورود و چگونگی آن تعیین میشود؟