/
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی:

100 موتورخانه در خراسان شمالی اصلاح و بهینه سازی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از اصلاح و بهینه سازی 100 واحد موتورخانه در بخش خانگی، اداری و تجاری در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه گاز طبیعی خبر داد.از اصلاح و بهینه سازی 100 واحد موتورخانه در بخش خانگی، اداری و تجاری در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه گاز طبیعی خبر داد.
کد خبر : ۵۰۱۳۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: بر اساس پایش دوره ایِ واحد بهینه سازی مصرف گاز این شرکت، از حدود 850 مشترک خانگی، تجاری و اداری  مشمول طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، 100واحد موتورخانه بهینه سازی شده و 60 مورد نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اصلاح و ترمیم عایق کاری موتورخانه، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر آب، سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز مشترکین شده و به تبع آن موجب کاهش هزینه گاز‌بهای مصرفی می شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی به برنامه‌های آتی این شرکت برای اجرای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های مسکونی و اداری اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 300 موتورخانه بهینه سازی شوند و تا سال 1402 اکثریت قریب به اتفاق واحد های موتورخانه اصلاح و بهینه سازی خواهند شد که با اجرای بهینه سازی موتورخانه ها، علاوه بر کاهش هزینه گاز‌بهای مصرفی مشترکین و کمک به اقتصاد خانواده ها، باعث کاهش آلودگی هوا، ایجاد و توسعه اشتغال و حمایت از صنایع و واحدهای صنعتی در کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای بهینه سازی برای مشترکین دارای موتورخانه بصورت رایگان است، گفت: مشترکین عزیز برای بهره‌مندی از این طرح باید وارد سایت شرکت ملی گاز به آدرس www.nigc.ir شده و در قسمت مربوط به بهینه سازی موتورخانه ها نسبت به ثبت نام اقدام  کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر