/
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران:

شرکت‌های فناوری مشارکت میدانی با صنعت گاز را در دستور کار قرار دهند

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران بر میدانی‌تر عمل کردن شرکت‌های فناور تأکید کرد و حرکت شرکت ملی گاز ایران در مسیر هوشمند‌سازی را از جمله اقدامات ارزشمند در عرصه فناوری و حرکت در مسیر تکنولوژی‌های جدید دانست که باید به فال نیک گرفته شود.
کد خبر : ۵۰۴۰۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف در نشست دستاوردهای پژوهشی شرکت ملی گاز ایران که روز دوشنبه 21 آذر در سالن شهید رجایی ساختمان مرکزی و با حضور برخی از مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش و بیان این مطلب، اظهار داشت: لازم است که شرکت‌های فناور در صنعت گاز دستاوردهای خود را با مجموعه‌های عملیات، مهندسی و دیگر بخش‌های صنعت گاز کشور به اشتراک بگذارند تا با ارتقاء سطح همکاری‌ها، خدمات این شرکت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دستاوردهای خوب و قابل توجهی دارند. در کنار مباحث دانشگاهی که می‌توان گفت ریشه و مادر همه حوزه‌های فناوری است، مجموعه‌های دانش‌بنیان به دلیل پویایی و چابکی این ظرفیت را دارند که مشکلات را رفع کنند.

فارسی‌باف در ادامه، با اشاره به اقدامات قابل توجه شرکت ملی گاز ایران در عرصه فناوری و پژوهش گفت: حرکت شرکت ملی گاز ایران در مسیر هوشمند‌سازی بسیار ارزشمند است و این حرکت در مسیر تکنولوژی‌های جدید را باید به فال نیک گرفت. طبیعتاً هرکدام از شرکت‌ها در این مسیر همراهی و هماهنگی بیشتری داشته باشند، روحیه تحول‌گرا و توسعه‌نگر خود را اثبات کرده‌اند.

وی در پایان، بر ضرورت حمایت از پژوهش در شرکت‌های تابعه تأکید کرد و گفت: از مدیران عامل شرکت‌ها درخواست دارم نگاه ویژه‌تری به مبحث پژوهش داشته باشند. این نگاه و رویکرد با توسعه فناوری و ارتقاء در نظام حکمرانی و بنگاه‌داری در تکامل مجموعه مدیریت خود، به منصه ظهور می‌نشیند؛ مواردی نظیر نگهداشت، بازار دیجیتال و داشتن نقشه راه از موارد مهمی است که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر