استخدام معلمان مدارس غیردولتی ممکن نیست
وی همچنین استخدام معلمان مدارس غیردولتی در دولت را غیرممکن دانست و اضافه کرد: با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه دادهاند که اگر این طرح مصوب شود، معلمان مدارس غیردولتی میتوانند هفتهای 25 ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.
محمودزاده همچنین درباره امکان دونوبته شدن مدارس غیردولتی و راهاندازی نوبت بعدازظهر در این مدارس تصریح کرد: نوبت دوم مدارس غیردولتی ویژه فعالیتهای فوق برنامه در نظر گرفته شده و به همین خاطر راهاندازی شیفت بعدازظهر در این مدارس ممنوعیت دارد. در ضمن اگر مدارس غیردولتی دونوبته بوده و فعالیتهای فوق برنامه نداشته باشند، با مدارس دولتی فرقی ندارند.
وی ادامه داد: فرق مدارس غیردولتی با مدارس عادی این است که این مدارس اجازه فعالیتهای اقتصادی دارند و کارهایی انجام میدهند که جزو تکالیف و وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش نیست و تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم، حمایت از این مدارس است و نمیتوان بودجه و اعتبارات خاصی را به این مدارس اختصاص داد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در ادامه صحبتهایش درباره ساماندهی آموزشی نیروها و معلمان مدارس غیردولتی هم گفت: در این زمینه توافقنامهای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقا دهیم و اجرای این توافقنامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی میشود.
محمودزاده یادآور شد: مدارس غیردولتی فقط از نظر مدیریت اقتصادی آزادی عمل دارند و در حوزه آموزش باید تحت حکمرانی ادارات کل آموزش و پرورش استانها باشند و مسئولان هم باید در این حوزه نگاه یکسانی به مدارس دولتی و غیردولتی داشته باشند.
غیرحضوری شدن آموزش به زیان دانشآموزان است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه جهاد تبیین را در ادارهکل راهاندازی کردیم، گفت: تا امروز 1270 نشست بصیرتی و جهاد تبیین در مجموعه آموزش و پرورش استان قزوین انجام شده که مخاطب بیشتر این نشستها دانشآموزان بوده است و کارشناسان جهاد تبیین به پرسشهای دانشآموزان در این حوزه پاسخ دادند.
نقی سیاهکالی مرادی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود تلاشهای دشمن امروز فضای مدارس استان قزوین در آرامش کامل قرار دارد و در حال حاضر برنامههای آموزشی و پرورشی مدارس با یک روال مناسب دنبال میشود، هر چند تعطیلات اخیر به خاطر آلودگی و سرمای هوا تا حدودی مشکلساز شده است.
وی همچنین از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس توسط دستگاههای ذیربط انتقاد کرد و گفت: تصمیمگیریها در این حوزه به عهده کارگروه اضطراری آلودگی هوا و ستاد مدیریت بحران است و ما چارهای جز اجرای مصوبات این نهادها را نداریم. با این حال به اعلام دیرهنگام مصوبات این نهادها اعتراض کردیم.
سیاهکالی مرادی ادامه داد: با غیرحضوری شدن آموزش مدارس به صورت کامل مخالف هستیم و ضربه این نوع آموزش را در دوران همهگیری کرونا خوردهایم، چرا که آموزش غیرحضوری سلامت روان دانشآموزان را به شدت تهدید میکند و عادت پرسهزنی و هرزهگردی در فضای مجازی را در آنها تشدید میکند که علت اصلی افت تحصیلی است.
وی یادآور شد: برای جلوگیری از غیرحضوری شدن مدارس نیازمند تغییر در قوانین و ایجاد انعطاف در این قوانین هستیم و از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که در سطح ملی رایزنی با دستگاههای مسئول و مجلس برای تغییر در این قوانین داشته باشد تا ضوابط تعطیلی مدارس در شرایط مختلف جوی دقیقتر و کاراتر باشد.
منبع:تسنیم