/
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

امضای تفاهم‌نامه شرکت گاز استان قم با خانه مطبوعات با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه

تفاهم‌نامه شرکت گاز استان قم با خانه مطبوعات با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه منعقد شد.
کد خبر : ۵۱۷۲۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در مراسم امضای تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات، اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح و گسترده با استفاده از ابزار و ایده‌های جدید را گامی موثر در راستای ترویج و پایداری یک فرهنگ دانست و در این خصوص اظهار کرد: اعضای یک جامعه زمانی در قبال رفتارهای اجتماعی احساس انگیزه می‌کنند که نسبت به مزایای و معایب رفتارهای خود آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه در شکل‌دهی افکار عمومی، تصریح کرد: بر همین اساس شرکت گاز استان قم به جهت اطلاع‌رسانی خدمات و سیاست‌های ابلاغی دولت در حوزه نفت و گاز در استان قم، نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه مصرف در جامعه و آموزش نکات مرتبط با ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی، به بحث رسانه‌ و شیوه‌های اطلاع‌رسانی توجه ویژه‌ای داشته است.

خوش‌لهجه انعقاد تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات استان قم را یکی از اقدامات این شرکت در بحث اطلاع‌رسانی و آموزش دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه آموزشی، فرهنگی و ترویجی با هدف همکاری با رسانه‌های فعال در استان قم و تعامل سازنده با خبرنگاران و اصحاب رسانه امضاء شده و امید است که به این واسطه، شاهد ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ عمومی در زمینه صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی باشیم.

فخرالدین یوسف‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه استان قم، بیان کرد: رسالت خبرنگاران قمی، صیانت و حفاظت از این جایگاه ویژه است؛ برای نمونه در زمان شیوع بیماری کرونا، خبرنگاران قمی بودند با هجمه‌هایی که به قم می‌شد مقابله کردند.

وی با بیان این که شرایط ویژه‌ زمستان امسال مسئولیت خبرنگاران قمی را سنگین‌تر کرد، گفت: استان قم نیز همانند سایر استان‌ها می‌بایست برای حفظ فشار شبکه و کمک به استان‌های شمالی، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور، مصرف گاز خود را کاهش می‌داد که این موضوع نیاز به توجیه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده داشت.

یوسف‌پور برگزاری جشنواره مطبوعاتی با عنوان «میراث سرد» را یکی از اقدامات خانه مطبوعات استان قم در زمینه اقناع‌سازی افکار عمومی و نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه مصرف عنوان کرد و در این باره توضیح داد: این جشنواره با هدف ارتقای کیفی و کمی اهالی رسانه و جریان‌سازی در بخش‌های تهیه خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، عکس خبری، اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک از دهم دی ماه سال جاری اعلام فراخوان کرد.

وی با اشاره به برخی از آثار تولیدی ارسال شده به جشنواره مطبوعاتی «میراث سرد»، استقبال اهالی رسانه از این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر