/
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران تبیین کرد؛

جایگاه ویژه مدیریت بحران در راهبرد شرکت ملی گاز ایران

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که مدیریت بحران در این شرکت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این شرکت آمادگی کاملی در این عرصه دارد، از وجود نقشه راه مدیریت بحران در هر کدام از شرکت‌های تابعه با توجه به حوزه ماموریت و اقلیم مشخص خبر داد.
کد خبر : ۵۲۲۰۴

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در حاشیه «نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١» با بیان این مطلب، درباره جایگاه مدیریت بحران در چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: در صنعت گاز، هم با بحران‌های صنعتی مواجه هستید و هم بحران‌های طبیعی و از طرفی از آنجا که گاز بیش از 70 درصد سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده، توجه به مؤلفه‌های مدیریت بحران در این صنعت برای تداوم جریان پایدار گاز از جایگاه ویژه‌ه‌ای برخوردار است.

نورموسوی با بیان این‌که شناسایی بحران‌ها و مدیریت ریسک‌هایی که برای صنعت گاز وجود دارد، از وظایف HSE شرکت ملی گاز ایران است، گفت: در زمان وقوع بحران، مدیریت بحران به دو شکل تجهیزاتی و تکنیکی است و شرکت ملی گاز ایران ضمن مشارکت در این رویداد، دستاوردهای مرتبط با مدیریت بحران که از سوی نهادهای زیرمجموعه و همکاران شرکت به خصوص در عرصه دانش‌بنیان تولید شده را، به نمایش گذاشته است.

مدیر HSE شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: در مدیریت بحران اقداماتی که انجام می‌شود فراصنعتی و تعامل نهادها با یکدیگر ضروری است. از این رو برگزاری این رویداد و نمایشگاه جانبی آن برای هم‌افزایی شرکت‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در عرصه مدیریت بحران، اقدام قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی در ادامه، در خصوص توانمندی‌های HSE شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت بحران‌های طبیعی گفت: شرکت ملی گاز ایران از آمادگی کاملی برای مدیریت بحران برخوردار است و مشخصاً همه شرکت‌های تابعه این شرکت نقشه راه خود را با توجه به اقلیم مربوطه دارند تا به نحو احسن و با کمترین میزان خسارت، مدیریت بحران پیش از حادثه و در زمان حادثه انجام شود.  

نورموسوی در پایان، با بیان این‌که توجه به دستاوردها و تولید محصولات دانش‌بنیان در عرصه مدیریت بحران برای شرکت ملی گاز ایران از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت:  یکی از موضوعاتی که همواره به دنبال آن هستیم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده بار اول و شرکت‌هایی که در چرخه تولیدات دانش بنیان شرکت ملی گاز ایران شناخته شده هستند، محصولات باکیفیتی را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر