/
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

شرکت نفت و گاز پارس، برنده تندیس بلورین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر تندیس بلورین نخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت را کسب کرد.
کد خبر : ۵۳۸۶

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ۱۰ شرکت نفتی تندیس بلورین نخستین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت را دریافت کردند‌همچنین شرکت‌های گاز استان اصفهان و مازندران، شرکت‌های پتروشیمی‌ رازی، فجر، پارس، شیراز، مبین، شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد نیز این جایزه را دریافت کردند.بیژن زنگنه، وزیر نفت در نخستین دوره جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت، در این باره گفت: سرآمدی و بهبود مستمر یک اصل و راهکار کلان و حاکم بر همه برنامه است. در این راه ما به‌دنبال کار نمایشی نیستیم.در همین حال، حبیب‌الله بیطرف، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در این همایش با اشاره به عملکرد شورای سیاست‌گذاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر مدیریت صنعت نفت در یک سال گذشته گفت: در نظام‌نامه جایزه سرآمدی وزارت نفت، وزیر محترم به‌عنوان رئیس جایزه، شورای سیاست‌گذاری مرکب از ۶ نفر از معاونان وزیر نفت و دبیرخانه جایزه در سطح وزارت نفت و همچنین چهار شورای هماهنگی جایزه در چهار شرکت اصلی با ریاست مدیران عامل شرکت‌های اصلی و دبیر جایزه شرکت، در سطح شرکت‌های اصلی و همچنین مجموعه ارزیابان ذی‌صلاح، ارکان جایزه سرآمدی و بهبود مستمر وزارت نفت را تشکیل‌ می‌دهند.وی افزود: شورای سیاستگذاری جایزه وظیفه سیاستگذاری و نظارت عالی بر فرآیند برگزاری و چگونگی انجام مراحل مختلف جایزه را به عهده دارد و در سال ۱۳۹۶ دو جلسه برگزار کرد.معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، الگوی کیفیت دمنیگ ژاپن، الگوی کیفیت بالدریج آمریکا و مدل کیفیت (EFQM) اروپا را الگوهای مطرح تعالی برشمرد و تصریح کرد: در میان این سه الگو، الگوی کیفیت اروپا از نظر فراگیری و اثربخشی امتیازهای بیشتری دارد و با توجه به مزیت‌های این الگو، برای جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت از الگوی EFQM استفاده شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر