/
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
مهندس محسن ایرانزاد مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در گفتگو با نبض نفت:

بنزین پالایشگاه تهران یورو می‌شود

ایران‌زاد مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از ارتقای کیفیت بنزین این پالایشگاه تا چند ماه آینده خبر داد و گفت با اجرای طرح ارتقای کیفیت، بنزین تولید شده در پالایشگاه تهران به یورو تبدیل می‌شود.
..
کد خبر : ۶۱۲۷۹

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

محسن ایران‎زاد مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت تهران در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبریف نبض نفت تاکید کرد شرکت پالایش نفت تهران یکی از پالایشگاههای مهم کشور است که حدود 15 درصد از انرژی مورد نیاز کشور را تامین می‎کند. وی افزود: در حال حاضر شش و نیم میلیون لیتر بنزین تولید می‎کنیم و برای ارتقای کیفیت این بنزین از سال 1400 یک طرح ارتقای کیفیت را شروع کرده‎ایم که احتمالا تا پایان سال جاری یا اوایل سال 1404 این طرح نهایی می‎شود و کل بنزین تولیدی در پالایشگاه تهران یورو می‎شود. همچنین جدا از ارتقای کیفیت بنزین، حدود یک و نیم میلیون لیتر در روز نیز به سبد تولیدات ما اضافه می‎شود. 

پالایشگاه تهران با همکاری ساتبا یک واحد نیروگاهی  مگاواتی احداث می‎کند

مهندس ایران‎زاد در ادامه گفتگوی خود با پایگاه خبری نبض نفت از تنوع بخشیدن پالایشگاه تهران به سبد محصولات خود خبر داد و گفت: یکی از پروژه‎های جدیدی که در شرکت پالایش نفت تهران تعریف کرده‎ایم تنوع بخشیدن به سبد محصولات است. در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، اثرگذاری و توسعه سبد انرژی شرکت پالایش نفت تهران، چند ماه پیش یک تفاهم‎نامه‎ای با ساتبا برای ساخت و راه‎اندازی یک واحد نیروگاهی 500 مگاواتی خورشیدی امضا کردیم که این نیروگاه در سه ساختگاه و در استان تهران تا یک و نیم سال آینده به بهره‎برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران افزود: بر اساس الزامات قانونی برای بهبود کیفیت نفت کوره و تبدیل نفت کوره به بنزین و گازوئیل چند طرح مهم تعریف کرده‎ایم که تا سال 1407 این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد یورو راه‌اندازی می‎شود. در این طرح نفت کوره که از نظر زیست محیطی برای محیط زیست مناسب نیست و آلایندگی زیادی دارد به بنزین یورو تبدیل می‎شود.

ایران‎زاد در پاسخ به این سئوال که محصولات تولید شده شرکت پالایش نفت تهران تا چه اندازه به محیط زیست و آلودگی شهر تهران دامن می‎زند گفت: تمام محصولاتی که ما تولید می‎کنیم به طور کامل تحت نظر استانداردهای زیست محیطی است. برخی از محصولات ما شاید کیفیت خیلی زیادی نداشته باشند اما اصلاً آلاینده نیستند. ما به دنبال این هستیم که کیفیت این محصولات را هم افزایش دهیم. وقتی کیفیت افزایش پیدا کند قطعاً اثرات زیست محیطی آنها هم کمتر خواهد شد.

این مدیر پالایشی کشور افزود: پالایشگاه تهران طرح‌های کنترل آلودگی زیست محیطی زیادی انجام داده است. یکی از طرح‎هایی که در دست اقدام داریم جمع‎آوری گازهای فلر است که سرمایه گذاری آن انجام شده، پیمانکار انتخاب شده و در اولین فرصت راه‎اندازی می‎شود و از سوختن فلرها جلوگیری خواهیم کرد.

ایران‌زاد در این گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت به یک خبر مهم هم اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‎های مهمی که در حوزه زیست محیطی انجام شده استفاده از فاضلاب انسانی در صنعت نفت است. حدود سه سال است که این طرح شروع شده و احتمالا تا چند ماه آینده این طرح به بهره‎برداری خواهد رسید. برداشت آب سالم توسط شرکت پالایش نفت تهران حدود 6/1 درصد از بار مصرف شهر تهران را کاهش می‎دهد. بر اساس این طرح، به جای استفاده از آب سالم، از آب فاضلاب شهر تهران برای صنعت استفاده خواهیم کرد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر