/
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
دکتر احمد هاشمی مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

خبر خوش برای سهامداران شرکت پالایش نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت با اجرا و نهایی شد طرح ارتقای کیفیت در این پالایشگاه ارزش افزوده آن به سبد سهامداران شبندر اضافه میشود.
..
کد خبر : ۶۱۳۷۵

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

دکتر احمد هاشمی مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص آخرین وضعت پروژه ارتقای کیفیت در این پالایشگاه و تولید کک اسفنجی گفت: پروژه ارتقای کیفیت در پالایشگاه بندرعباس یک پروژه ملی است که نفت کوره با سولفور بالا و فراورده‎های سنگین را به فراورده‎های سبک و با ارزش افزوده بالاتر تولید می‎کند. یکی از محصولاتی که در طرح ارتقای کیفیت ما تولید خواهد شد کک اسنفجی است که متاسفانه تاکنون این فراورده از خارج وارد کشور می‎شود. دکتر هاشمی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته مناقصه اجرای این پروژه انجام شد و کارهای اجرایی آن شروع شده است. خوشبختانه این طرح طبق برنامه در حال اجراست. ما امیدوار هستیم که طبق برنامه این پروژه‎ها را به بهره‎برداری برسانیم.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از عزم جدی کارکنان و پیمانکاران برای تسریع در اجرای این پروژه خبر داد و افزود: هم همکاران در پالایشگاه بندرعباس و از طرفی پیمانکاران همگی هم پیمان شده‎ایم که این پروژه را حتی زودتر از موعد به بهره‎برداری برسانیم. امیدوار هستیم که با اجرای این پروژه منافع آن هر چه زودتر هم به مردم برسد هم به سهامداران. از یک طرف اجرای این طرح باعث اشتغالزایی می‎شود و از طرفی ارزش افزوده آن به سبد سهامداران شبندر اضافه می‎شود.

دکتر هاشمی در پاسخ به این سئوال پایگاه خبری نبض نفت و اینکه مهمترین نقطه قوت پالایشگاه بندرعباس چیست گفت: مهمترین نقطه قوت شرکت پالایش نفت بندرعباس نیروی انسانی آن است. نیروهایی بسیار متخصص و ماهر که کمترین توقع و انتظارات را دارند. دکتر هاشمی تاکید کرد که پالایشگاه بندرعباس دارای یک موقعیت استراتژیک است. وی در این خصوص گفت: واقع شدن کنار دریا موضوع بسیار مهمی است. تنها پالایشگاه ایران است که خوراک آن نفت سنگین است و این موارد پالایشگاه بندرعباس را از سایر پالایشگاهها متمایز می‎کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در خصوص میزان تولید بنزین در این پالایشگاه گفت: در حال حاضر روزانه بین 12 تا 13 میلیون لیتر بنزین تولید می‎کنیم که با راه‎اندازی پروژه‎های تعریف شده و در دست اجرا میزان تولید بنزین هم بیشتر می‎شود.

 

 فیلم کامل این گفتگو بر روی کانال‌های خبری پایگاه نبض نفت در فضای مجازی منتشر میشود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر