/
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
یوسف نجدی معاونت شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات در گفتگو با نبض نفت:

حضور جدی بانک توسعه صادرات در تولید و صنعت نفت کشور/ به دنبال بنگاه‌داری نیستیم

معاونت شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات از عزم جدی این بانک برای حضور در عرصه تولید خبر داد و گفت از حضور در پروژه‌های صنعت نفت کشور راضی هستند و این بانک هرگز به دنبال دلالی و بنگاه‌داری نیست.
..
کد خبر : ۶۲۶۹۷

تصویربردار: سیدابراهیم حسینی

یوسف نجدی معاونت شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات در حاشیه نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت مالی کشور در تهران در گفتگو با نبض نفت رویکردهای این بانک در صنعت نفت کشور را تشریح کرد.

معاونت شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات در خصوص نقش بانک‎ها در کشور گفت: تولید در کشور بانک محور است و امکان ندارد یک بنگاه تولیدی بدون حمایت بانک‎ها بتواند به کار خود ادامه دهد. بانک‎ها یا به صورت سرمایه‎گذاری یا به صورت اعطای تسهیلات در امر تولید در کشور نقش دارند. نجدی افزود: از آنجا که پروژه‎های نفتی عموماً پروژه‎های بزرگی هستند نیاز است که بانک‎ها حضور داشته باشند. حتی گاهی اوقات یک بانک به تنهایی نمی‎تواند منابع مالی لازم برای یک پروژه نفتی را تامین کند و این منابع باید با مشارکت چند بانک تامین شود. ما طی چند سال گذشته منابع مالی لازم را برای راه‎اندازی پتروشیمی سنندج در اختیار آنها قرار دادیم و در حال حاضر با مشارکت بانک صنعت و معدن فاز یک و دو پتروشیمی بوشهر را به اتمام رسانده‎ایم. نجدی با تاکید بر تمایل بانک توسعه صادرات برای حضور بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور گفت: صنعت نفت عایدی بیشتری برای ما دارد و تمایل داریم در این صنعت حضور بیشتری داشته باشیم.

معاونت شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب بر فاصله گرفتن بانک‎ها از موضوع دلالی و بنگاه‎داری گفت: رویکرد اصلی بانک توسعه صادرات حمایت از تولید است و تمایلی به بنگاه‎داری ندارد. ...

برای آگاهی از متن کامل این گفتگو فیلم مصاحبه بر روی شبکه‎های اجتماعی پایگاه خبری نبض نفت منتشر می‎شود.  

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر