/
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲

کار بی‌نظیر پدکس در تعمیر کابین حفار دکل 201 دالپری/ هزینه تمام شده یک پنجم قیمت خرید است

تعمیر کابین حفار دکل شماره 201 در منطقه دالپری استان ایلام با تلاش بی‌وقفه پرسنل شركت حفاري و اكتشاف انرژي گستر پارس(پدکس) انجام شد و هزینه تمام شده این کار یک پنجم قیمت خرید برآورد شده است.
..
کد خبر : ۶۲۷۹۷

به گزارش نبض نفت تعمير و بازسازي اساسی كابين حفار دستگاه حفاري 2000 اسب بخار براي اولين بار در ايران توسط پرسنل شركت حفاري و اكتشاف انرژي گستر پارس(پدکس) با موفقیت به پایان رسید و تمام استانداردهای لازم نیز در این تعمیر لحاظ شده است.

این اقدام و نوآوری، نشان‌دهنده توانمندی و تخصص بالای تیم فنی اين شركت ایرانی در مواجهه با چالش‌های پيش رو تلقی میشود. بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت پدکس، پس از آسیب‌دیدگی كابين دکل شماره 201 در منطقه دالپری استان ایلام، با مجوز و حمايتهاي مديريت ارشد سازمان، تیم فنی با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از منابع داخلی و در نظر گرفتن استانداردهاي مرسوم در دكلهاي حفاري، اقدام به بازسازی این کابین کرد.

 این فرآيند در كوتاهترين زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شده و به عنوان یک دستاورد مهم در صنعت حفاری کشور ثبت شده است. كابين مذکور بيست و چهارم اردیبهشت ماه 1403 در پروژهاي به كارفرمايي مديريت اكتشاف نفت در موقعیت ميدان دالپری در شهرستان آبدانان به دليل فوران دچار آسيب شد.

بعد از اين حادثه و آسیب به تجهیزات دکل از قبیل کابین حفار، دیسک برک، پاور یونیت، گراس هپر و ریموتهای کنترل فوران چاه، واحد تعمیرات با همکاری ديگر واحدهای مرتبط و با برنامهريزي دقیق توانستند در بازه زمانی يك ماه و نيم، تجهیزات آسیب دیده به ویژه کابین حفار را که کاملا آسیب دیده بود تعمیر و بازسازی کنند.

این کار بزرگ با استفاده از توان و ظرفیت درون سازمانی و فقط با يك پنجم هزينه خريد اين تجهيز انجام شد که تاثیر بسزایی در جلوگیری از كاهش درآمدهاي عملياتي داشته است. همچنین با تعمیر و بازسازی این کابین از توقف در پروژه اكتشافي پیشگیری شده است.

لازم است تاکید شود بعد از اتمام مراحل بازسازی کابین حفار، تست اوليه انجام و کابین از پایگاه پشتيباني حمیدیه منتقل شد. پس از انجام تست‌های لازم با برپایی دکل ۲۰۴، این کابین به بهره‌برداری کامل رسید. 

این موفقیت كه حاصل اعتماد و بهرهگيري از توان نيروهاي متخصص داخلي است ميتواند به عنوان یک الگو برای سایر شرکت‌ها در حوزه حفاری و صنعت نفت مورد استفاده قرار گیرد. روابط عمومی شرکت پدکس در پایان تاکید دارد که ما به ادامه ارائه خدمات باکیفیت و ایمن در این صنعت متعهد بوده و به تلاش‌های مستمر خود افتخار می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر