/
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

اختلاط بخشی از بنزین وارداتی با بنزین داخلی به عنوان اکتان افزا

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: بخشی از بنزین وارداتی به عنوان اکتان افزا برای اختلاط با بنزین خام تولید پالایشگاههای داخلی مصرف شده و مابقی آن به عنوان بنزین سوپر در جایگاه ها عرضه می شود.
کد خبر : ۶۴۹۰

نبض نفت - بیستم فروردین ماه سال جاری هدایت‌الله خادمی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد کیفیت بنزین‌های وارداتی حرف و حدیث‌هایی مطرح است، اظهار کرد: در داخل کشور نیز به‌دلیل کمبود تولید، بنزین باکیفیت را با بنزین بی‌کیفیت میکس می‌کنند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در واکنش به این خبر، توضیحاتی را ارائه کردند که متن این توضیحات بدین شرح است:

"بنزین یورو 4 (Euro 4) وارداتی با مشخصات استاندارد (عدد اکتان حداقل 95 ، میزان آروماتیک کمتر از 35 درصد حجمی ، میزان الفین کمتر از 18 درصد حجمی ، میزان بنزن کمتر از 1 درصد و محتوای گوگرد کمتر از 50 ppmتوسط امور بین الملل شرکت ملی نفت از منابع و شرکت های معتبر بین المللی خریداری می شود و قبل از بارگیری توسط شرکت های بازرسی بین المللی (به عنوان مثال SGS و غیره) کیفیت و کمیت آن مورد بازرسی قرار گرفته تا بر اساس مشخصات قراردادی (مشخصات استاندارد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی) منطبق باشد و پس از تأیید، از مبدأ بارگیری و در مبادی بنادر ایران قبل از تخلیه مجدداً از محموله با حضور نمایندگان شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی، سازمان ملی استاندارد نمونه گیری و آزمایش به عمل می آید و در صورت تطبیق با مشخصات استاندارد، محموله تخلیه می شود و در غیر این صورت از تخلیه محموله خودداری شده و عودت می شود. بخشی از بنزین مذکور به عنوان اکتان افزا برای اختلاط با بنزین خام تولید پالایشگاههای داخلی مصرف شده و مابقی آن به عنوان بنزین سوپر در جایگاه ها عرضه می شود."

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر