بهرهبرداری از سامانه مکالمات بیسیمی در امدادرسانی گاز
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز، سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، درخصوص این طرح نوین مخابراتی اظهار کرد: با توجه به وسعت جغرافیایی و عوارض زمینی که سبب پوشش ناکافی در سامانههای رادیویی و مکالمات بیسیمی شده است، امدادرسانی گاز به صورت غیرمتمرکز و محلی انجام میشود، بدین صورت که پس از تماس مشترک با شماره ۱۹۴، ارتباط مشترک با مرکز امداد همان منطقه برقرار و اقدامهای بعدی نیز از سوی امدادگر منطقه پیگیری و انجام میشود، در حالی که این روال امکان مدیریت و پشتیبانی از مرکز را ندارد.
وی افزود:
شرکت گاز استان اصفهان برای نخستین بار در کشور طرح مخابراتی را به صورت پایلوت در
شهرستان نطنز راهاندازی کرده که براساس آن، همه ارتباطات مشترکان به مرکز امداد شهرستان
منتقل و امکان مدیریت ناوگان امدادی و هدایت آن فراهم میشود، همچنین سامانه جدید بیسیم
شبیهسازی شده نیز به کمک امدادگران آمده است
وی افزود: شهرستان نطنز شامل ادارهها نطنز، بادرود، خالدآباد و طرق رود
است که در هماکنون تماسهای ۱۹۴ (شماره امداد گاز) هر سه شهر به مرکز امداد نطنز منتقل و از این مرکز، ناوگان امدادی هدایت و کنترل میشود.
به گفته علوی، در این طرح جدید از سامانههای نرمافزاری کاربردی نظیر
سامانه مکانیزه امداد و سامانه بیسیم شبیهسازی شده استفاده شده است که سامانه بیسیم
آن با استفاده از زیرساخت مخابراتی APN و بدون نیاز
به سرمایهگذاری برای خرید تجهیزات سختافزاری پرهزینه، برقراری ارتباط باکیفیت در
محیطی امن را مهیا میکند.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: این سامانه افزون بر دارا
بودن امکانات بیسیمهای آنالوگ و دیجیتال نظیر ضبط مکالمات، ثبت زمان و مکان مکالمات،
ارتباط با تلفن داخلی و قابلیت سفارشیسازی بر اساس نیاز سازمان را دارد.
علوی تصریح کرد: با پیادهسازی طرح جدید امداد، اهدافی شامل یکپارچهسازی
و متمرکز کردن تماسهای ورودی ۱۹۴، نظارت و هدایت بر ناوگان امدادی و انتقال اطلاعات
فنی از مرکز، شفافسازی عملکرد بخشهای مختلف واحد امداد (اپراتورها و امدادگران سیار)،
ایجاد بستر ارتباطی مناسب با پوششی جامعتر در مناطق شهری و کوهستانی، ارسال و دریافت
پیام از مرکز کنترل به واحدهای سیار و عکس آن، اطلاعرسانی و پاسخگویی خودکار به مشترکان
بر مسیرهای مشخص که منجر به قطع گاز شده، تهیه گزارشهای مدیریتی از عملکرد امداد و
بایگانی اطلاعات و بهبود و تصحیح نحوه برخورد با مشترکان محقق شده است.