هواپیمای ATR خدمت رسان مناطق کمتر برخوردار
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با امضای برجام در23 تیرماه 94 و متعاقب آن انعقاد قرارداد و تفاهم نامه های خرید هواپیما از کمپانی های بزرگ هواپیما سازی جهان از جمله ایرباس، بوئینگ و ATR ، امید برای آغازی دوباره و بازگشت سهم بازار به شرکتهای هواپیمایی داخلی به وجود آمد. دولت مصمم بود با دانش، تجربه ، تخصص و تعهد اندوخته شرکتهای داخلی به ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" بار دیگر شرکتهای ایرانی را در جمع شرکت های بزرگ هواپیمایی منطقه قرار دهد، اتفاقی که ضمن کاهش ارزبری مسافرت های هوایی به میزان ۵ تا ۶ میلیارد دلار در سال، باعث افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و تقویت بنیان صنعت و ایجاد افتخار در این عرصه می شد. متاسفانه در فاصله حدود دو ساله انعقاد این تفاهم نامه ها و قراردادها و خروج غیر قانونی حکومت استکباری آمریکا از برجام در اردیبهشت سال جاری، به دلیل ادامه اثرات تحریم های آمریکا و عهدشکنی کمپانی های هواپیماسازی با تهدیدات آمریکا، خرید هواپیماهای جدید به مشکل برخورد و در این فاصله ”هما" موفق به خرید ۲ فروند هواپیمای پهن پیکر دوربرد مدرن ایرباس A330، یک فروند هواپیمای میان برد ایرباس A321 و ۱۳ فروند هواپیمای منطقه ای ATR72-600 شد.
بازگشت تحریم ها این بار تمامی فعالیت ها و تک تک هواپیماهای فعال کشور حتی هواپیماهایی که سالها از رده خارج و یا اسکرپ شده اند را هم نشانه گرفت. هدف این تحریم ها بر زمین نشاندن تمام پروازهای شرکت حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای خصوصی است ولی با تلاش شبانه روزی تمامی متخصصین، این آرزو برای استکبار جهانی به گور خواهد رفت. برای به شکست کشیدن این توطئه های دشمنان، شرکت های هواپیمایی علاوه بر حفظ عملیات هواپیماهای موجود که همه روزه با محدودیت های جدیدی دست و پنجه نرم می کنند, در تلاش بی وقفه برای بازپس گیری سهم بازار مسافران خارجی که نصیب شرکتهای هواپیمایی بیگانه شده هستند. برای رسیدن به این مهم و در جهت منویات و فرمایشات مقام عظمی ولایت برای حمایت از کالا و خدمات ایرانی بکارگیری بهینه هواپیماهای موجود امری حائز اهمیت می باشد.