درخواست ما از رسانهها پرسشگری است/ پاسخگویی مصونیت میآورد
وی با بیان اینکه فلسفه مسلمانی و اعتقاد به خداوند متعال این است که روزی قرار است پاسخگوی خدا باشیم در قبال تمام کارهایی که انجام دادهایم، گفت: اگر ما و همه مسئولان این فلسفه را مرتب به خود یادآوری کنند آن وقت از پرسش رسانهها کلافه نمیشوند و خود را پاسخگو به رسانه در قبال کارهای خودشان میدانند.
مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: خبرنگاران برای بهبود وضع جامعه و حال خوب مردم از یک سو باید خبرهای خود را به گوش مردم برسانند و از سوی دیگر اگر اتفاق بد و غلطی افتاد، صریح و سریع پرسشگری کنند و پاسخ آن را به اطلاع شهروندان برسانند.
وی افزود: این پرسشگری موجب اصلاح خطاها و کارهای غلط است و البته پاسخگویی به پرسشها نوعی مصونیت برای مدیران است، مدیری که خود را در برابر رسانه پاسخگو بداند دقت بیشتری در کارها دارد و مراقبت میکند تا درصد خطایش کمتر و کمتر شود در واقع یک جامعه خبری هوشمند، بهنگام و منصف و پرسشگر موجب مراقبت بیشتر در مدیران و مسئولان میشود.
گلی با بیان اینکه اولیا الهی نیز خبررسان، امید بخش و مصلح بودند، گفت: خبرنگاران نیز امروز همین وظایف را در جامعه ایفا میکنند و همین نشان از جایگاه رفیع خبرنگاران دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ابراز خرسندی از اینکه این جو پاسخخواهی از سوی رسانهها وجود دارد، گفت: ما هم باید خوشحال باشیم که این جو پاسخ خواهی وجود دارد، ما هیچ وقت از هیچ رسانهای نخواستیم سفارشی از ما تمجید کند یا موضوعی را یک سویه رپورتاژ و منتشر کند، درخواست ما از اصحاب رسانه این بوده که اقدامی که موجب بهبود حال مردم است و در صنعت پتروشیمی این اتفاقات به وفور وجود دارد در گزارشهایی به اطلاع مردم برسد و همیشه از رسانهها خواستیم از ما پرسشگر باشند و تلاش ما هم اینکه بوده که پاسخگویی حداکثری داشته باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اصل اول در روابط عمومی به گوش بودن و پاسخگو بودن است و امیدوارم در مقابل رسانه دراین زمینه موفق عمل کنیم.