هدفگذاری برای ایجاد بزرگترین شبکه دانش صنعت پتروشیمی
زهرا فیضی در این نشست با ارائه گزارشی درباره فعالیتهای انجامشده در زمینه مدیریت دانش اظهار کرد: براساس هدفگذاریهای انجام شده در سال ۱۴۰۴ باید پتروشیمی از نظر خلق دانش و ارزش تولید در صنایع پتروشیمی خاورمیانه پیشتاز باشد.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمانی توسعهای و سیاستگذار، تسهیلگر فعالیتهای مختلف در سطح صنعت است، گفت: به دنبال نهادینه کردن مدیریت دانش در این شرکت هستیم و به این منظور با هدف جلوگیری از خروج دانش و تجربه افراد بازنشسته یا خارج شده از شرکت، فعالیتهای مختلفی انجام شده است.
فیضی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در فاز دوم طرح جامع مدیریت دانش درصدد است شبکههای دانشی چهار شرکت بزرگ صنعت را که در سالهای اخیر پیادهسازی شدهاند به شبکه دانشی خود متصل کند و بدین ترتیب بزرگترین شبکه دانشی صنعت پتروشیمی و در واقع بورس دانش را با قابلیت عضویت و کاربری شرکتهای مختلف پتروشیمی پدید آورد.
به گفته وی، افق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای آینده ایجاد این شبکه دانشی بزرگ میان شرکتها و نهادهای مرتبط با پتروشیمی برای کاربری بهینه دانشها و تجارب و درسآموختههای صنعت و نیز امکان شناسایی و دستیابی حداکثری به خبرگان خواهد بود.
فیضی با بیان اینکه برای به دست آوردن بهترین نتایج، از تجربههای ۱۰ شرکت بزرگ و بینالمللی فعال در زمینه صنایع نفت و پتروشیمی بهره گرفتیم و در حال انتقال دانش تجربه و دستاوردهای کسب شده خود نیز هستیم، ادامه داد: تاکنون ۱۵ شرکت فعال در صنایع مختلف کشور از ما الگوبرداری کردهاند و پنج شرکت نیز در نوبت هستند.
دومین جایزه مدیریت دانش با رویکرد منابع انسانی هشتم مهرماه امسال از سوی انجمن مدیریت ایران با همکاری دانشگاه خاتم و انجمن مدیریت دانش اتریش برگزار خواهد شد.