۳۷ موقعیت عملیاتی برای استقرار دکلهای ملی حفاری اعلام شد
وی با بیان اینکه این دستگاهها در راستای عملیات حفظ و نگهداشت تولید طبق برنامه وارد مدار عملیات میشوند، اظهار کرد: کار آمادهسازی لوکیشن (محل استقرار دکل) هفت دستگاه حفاری دیگر نیز در دست اجراست و با مهیا شدن محل نصب و تمهیدات پیرامونی از جمله بازسازی جاده های دسترسی، آماده سازی محوطه، خط انتقال آب، تجهیزات سرچاهی، برداشتن سازه های حفاظتی و ... که مستلزم صرف حداقل یک ماه زمان است، این دکلها آغاز بهکار میکنند.
خوشآیند با اشاره به همکاری مطلوب میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، گفت: جابجایی یک دکل حفاری مراحل تخصصی ویژه ای دارد و مستلزم هماهنگیهای درون و برون سازمانی است زیرا افزون بر تستهای تجهیزات، ادوات و ماشین آلات قبل از نقل و انتقال، این تجهیزات با استفاده از افزون بر ۱۲۰ دستگاه خودروهای کشنده سنگین و فوق سنگین از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر جابجا می شوند و مجدد نیاز به مونتاژ و برپایی دارد که بسته به موقعیت، مسافت، جاده دسترسی (اسفالته یا شوسه) و مناطق مسطح یا سخت گذر، کاری زمان بر و مدت زمان جابجایی تابع شرایط موقعیت عملیاتی بوده که ممکن است گاهی تا یک ماه هم زمان صرف شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری توضیح داد: هم اینک دستگاههای حفاری ۸۶، ۴۷، ۴۴، ۲۵، ۴۱، ۹۴، ۸۰، ۶۴، ۶۳، ۵۹، ۳۹، ۳۸، ۲۹، ۲۴، ۵۱، ۷۹، ۵۲، ۲۳، ۲۱، ۵۰، ۹۱، ۸۷، ۸۳، ۷۰، ۵۳، ۵۵، ۶۸، ۸۵، ۲۲و ۷۸ فتح در حال عملیات حفاری، اثبات و یا جابجایی به موقعیت تعیین شده در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هستند و دکلهای ۸۸، ۴۶، ۴۵، ۶۲، ۷۵، ۷۱ و ۹۳ فتح در انتظار آماده سازی لوکیشن هستند که به محض اعلام آن شرکت در نزدیکترین زمان ممکن نسبت به انتقال، برپایی و شروع بکار دکل اقدام خواهد شد.
وی افزود: چهار دکل ۳۴، ۳۶، ۵۸ و ۶۶ فتح نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در دیگر پروژه های شرکت مورد استفاده قرار می گیرند که هم اکنون دستگاه حفاری ۳۴ فتح در حال تستهای عملیاتی جهت انتقال و شتاب بخشی به پروژه هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران و پیوستن به دستگاه حفاری ۲۷ فتح است.