تداوم تقاضای اروپا برای محصولات پتروشیمیایی ایران
وی با تأکید بر وجود رقبای قدرتمند در اروپا و غرب آسیا گفت: کیفیت رقابتی محصولات شرکت نیروکلر به دلیل استفاده از فناوری بالای خطوط تولیدی در کنار رویکرد جدید واحد بازرگانی در توسعه بازارهای برون مرزی، دو عامل اصلی دستیابی به این موفقیت است.
نامنیک با اشاره به طرح افزایش ظرفیت محصولات در شرکت نیروکلر گفت: با وجود تمامی فشارهایی که بهواسطه تحریمها وجود داشت، توانستیم پروژه افزایش ظرفیت محصولات را در سال ۹۷ تکمیل کنیم و با بهرهبرداری از آن ظرفیت تولید محصولات را به بیش از دو برابر برسانیم. با توجه به این موضوع یکی از راهبردهای شرکت دستیابی به بازارهای فرامرزی برای فروش مازاد نیاز داخل برخی محصولات تعریف شد که به لطف خدا عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتیم.
وی افزود: با توجه به ظرفیت کلر تولیدی کارخانه قدم بعدی افزایش ظرفیت واحدهای پاییندستی در کارخانه اصفهان و یزد براساس کشش و جذابیت بازار و همچنین صادرات است. در این راستا پروژههایی نیز تعریف شده است که برخی از آنها در فاز مطالعاتی و برخی دیگر در حال اجرا هستند.
مدیرعامل شرکت نیروکلر با بیان اینکه صنعت کلر آلکالی یک از صنایع مهم و راهبردی برای هر کشوری است، تصریح کرد: از آنجا که تمامی محصولات صنعت کلر آلکالی بهعنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد، بنابراین ما هرگز از بازارهای داخلی غافل نشده و رفع نیاز بازارهای داخلی را در اولویت قرار دادهایم.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که سبب اهمیت این صنعت میشود، کاربرد کلر و برخی فرآوردههای دیگر در آب و فاضلاب و ضدعفونی کردن آب آشامیدنی است که شرکت نیروکلر بخش عظیمی از نیاز کشور در این زمینه را برطرف کرده است.
شرکت نیروکلر از شرکتهای تابع هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) است.