/
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

ثبت ٢٠ میلیون نفرساعت کار ایمن همزمان با بهره‌برداری از اسکله صادراتی تمبک

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) طرح بندر خدماتی صادراتی تمبک از ثبت بیش از ۲۰ میلیون نفرساعت کار ایمن در مسیر تکمیل و راه‌اندازی نخستین اسکله بارگیری گاز مایع این مجتمع خبر داد.
کد خبر : ۳۵۹۸۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، کوروش عمادی رعایت الزام‌های ایمنی را از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای طرح بندر خدماتی و صادراتی تمبک عنوان کرد و گفت: این الزام‌ها شامل تهیه، بومی‌سازی و به‌روزرسانی دستورعمل مجوز انجام کار (پرمیت) در دو بخش ساخت و راه‌اندازی، پیاده‌سازی و اجرای سیستم الکترونیک ثبت و پیگیری شرایط ناایمن (آنومالی)، اجرای کامل سیستم بازبینی ایمنی راه‌اندازی (PSSR)، صدور گواهینامه‌های مربوطه پیش از آغاز عملیات راه‌اندازی و تهیه و تکمیل دیگر مدارک اچ‌اس‌ئی مورد نیاز بوده که در کنار تلاش شبانه‌روزی کارکنان اچ‌اس‌ئی شاغل در طرح با همکاری همه عوامل اجرایی به ثبت این رکورد منتهی شده‌ است.

وی با بیان اینکه تکمیل مخازن، پمپ‌ها و شبکه آب آتش‌نشانی و سیستم‌های ایمنی (F&G) به‌عنوان بخش‌های اصلی در راه‌اندازی اولیه (ES) تعریف شده و در زمان مقرر در سرویس قرار گرفتند، تصریح کرد: پس از چند مرحله آزمون اولیه با برگزاری مانور شبیه‌سازی‌شده و پهلودهی «کشتی سلام» در اسکله نخست گاز مایع بندر، مانیتورها و پرده‌های آب پس از در سرویس قرار گرفتن، به‌صورت واقعی تست عملکردی شدند و خوشبختانه همه شرایط مورد نظر مطابق دستورعمل‌های مربوطه با موفقیت اجرا شد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست طرح بندر خدماتی صادراتی تمبک رعایت الزام‌های زیست‌محیطی و حفاظت از محیط زیست را از مهم‌ترین دستورکارهای مدیریت اچ‌اس‌ئی در این طرح صنعتی برشمرد و افزود: در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم با سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار داشته‌ است تا با کسب مجوزهای لازم، نخستین اسکله صادرات گاز مایع و انبار مکانیزه گوگرد راه‌اندازی شود.

عمادی افزود: این بندر با ایجاد انبارهای مکانیزه نقش بسیار مهمی در انبارش و صادرات گوگرد در منطقه پارس ۲ داشته و از انتقال زمینی گوگرد دانه‌بندی‌شده تولیدی پالایشگاه‌های این منطقه به پارس یک جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور حفاظت از محیط زیست پیرامونی بندر و جلوگیری از آسیب به اکوسیستم ساحلی منطقه، طراحی اولیه بندر از موج‌شکن سنگی به موج‌شکن با سازه‌های بتونی (کیسونی) تغییر کرده تا به این طریق از ریزش حجم عظیمی خاک و سنگ به دریا جلوگیری شود، افزود: همچنین با وجود ضرورت لایروبی گسترده در بستر حوضچه آرامش این بندر به واسطه رعایت الزام‌های زیست محیطی، از انتقال لای برداشت‌شده به خارج از حوضچه جلوگیری و به‌عنوان مصالح در بخش‌های عمیق و پاشنه موج‌شکن‌ها استفاده شده‌ است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست طرح بندر خدماتی صادراتی تمبک با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پایش سلامت کارکنان در این طرح هم‌زمان با اجرای فعالیت‌ها، گفت: با توجه به کنترل‌های بهداشتی، آموزش و توزیع مداوم ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، کنترل ترددها و سلامت کارکنان شاغل در این طرح، عملیات‌های اجرایی مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر