رشد بیمه ای در گرو تعامل صنعت بیمه و خانه ملت است
رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که حفظ چارچوب و مقررات سازمانی در سایه تعامل فراگیر دستگاه های دولتی و مجلس یک ضرورت است، تصریح کرد: برای برقراری کامل و اثربخشی این ارتباط سازنده، تببین قوانین، ساده سازی مفاهیم و آگاهی بخشی به جامعه میتوان از ظرفیت های گسترده روابط عمومی های سازمان های اقتصادی و همچنین رسانههای گروهی کشور استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت همگانی سازی بیمه های زندگی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سی میلیون ایرانی از مزایای پوشش بیمه نامه های زندگی بهره می برند که با تمهیدات صورت گرفته، امیدواریم این آمار روند رو به رشدی را تجربه کند.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: طیف وسیعی از جامعه، صنعت بیمه را در بیمه نامه شخص ثالث، خلاصه میکنند حال آنکه ظرفیت های متنوع بیمه ای در کشور وجود دارد که باید به جامعه شناسانده شود.
رئیس کل بیمه مرکزی از بیمه های زندگی به عنوان مکمل صندوق های بازنشستگی یاد کرد و گفت: بازدهی برخی از بیمه نامه های زندگی از میزان دریافتی دوران بازنشستگی بالاتر است و می تواند آرامش خاطر و امنیت اقتصادی آینده کارکنان را تامین کند.
گفتنی است در این نشست دکتر هادی قوامی_ معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از بیمه مرکزی به دلیل تدوین طرح های کاربردی، سرعت و دقت در امر پاسخگویی و تعامل گسترده با نمایندگان مجلس، گزارشی از آخرین وضعیت تعاملی مجموعه اقتصادی و خانه ملت، ارائه کرد.