آموزش ثبت، استعلام، تایید و انتقال چک در همراه بانک ایران زمین
فرایندهای مرتبط با چک در سامانه صیاد
ثبت چک: پس از درج مندرجات چک در برگ آن، صادرکننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد مراجعه کرده و سپس اقدام به ورود اطلاعات چک و اطلاعات هویتی ذینفع/ ذینفعان میکند. لازم به ذکر است این مرحله بهعنوان ثبت اولیه چک تلقی شده و ثبت نهایی چک در سامانه صیاد مستلزم تائید دریافت چک توسط ذینفع آن است.
استعلام و تائید دریافت چک (توسط ذینفع): با توجه به اینکه ثبت نهایی چک منوط به استعلام و تطبیق مندرجات برگ چک با اطلاعات ثبتشده در سامانه صیاد است.
انتقال چک: در قانون جدید چک پشتنویسی با درج اطلاعات مربوطه در سامانه صیاد جایگزین شده است.
استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک: این سرویس، همانند گذشته امکان استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک از طریق ورود شناسه ۱۶ رقمی صیادی برگ چک را فراهم میکند.