بازگشت تسلا به اروپا
با این حال از آنجا که بازار کلی خودروهای الکتریکی بسیار سریع در حال رشد است، سهم بازار تسلا در اروپای غربی نسبت به گذشته کمتر و به حدود ۵/ ۱۵ درصد رسیده است. تسلا هرچند یک مدل پرفروش به نام تسلا۳ دارد، با این حال هم اکنون به سختی با گروه موتور هیوندایی موتورز برابری میکند. فروش ۱۲ ماهه تسلا ۱۰۴ هزار دستگاه در مقایسه با ۱۰۷ هزار دستگاه گروه هیوندای موتور بوده است.
میزان فروش اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی نیز 132 هزار دستگاه است، در حالی که گروه فولکس واگن فروشی 186 هزار دستگاهی داشته است. از نظر مدلهای پرفروش، فولکس واگن ID.3 میزان فروش ناامیدکنندهای را داشته و از رقیب رنویی خود یعنی ZOE کمتر فروخته است.
منبع دنیای اقتصاد