پیامک های تبلیغاتی و شیوه های عجیب کلاهبرداری!
افراد سودجو با ارسال پیامک و یا برقراری تماس با موضوعاتی از قبیل برنده شدن در مسابقه ها، شرکت در قرعه کشی با جوایز ترغیب کننده و یا اخباری که مردم به دنبال آن هستند، کاربر را برای مشاهده یک وب سایت و یا مراجعه به لینک های ارسال شده ترغیب می کند که در نهایت پس از انجام مراحل خواسته شده، فعالیت های مخربی همچون نصب بدافزار برای دسترسی به داده های روی سیستم کاربر، اجرای کدهای آلوده به منظور دسترسی به شبکه های سازمانی، آلوده سازی کاربر برای سوءاستفاده از آن در جهت اهداف نفوذ گران و... صورت می گیرد.
بر این اساس ضرورت دارد مشتریان و یا همکاران در صورت دریافت هر گونه پیام تبلیغاتی از طریق پیامک یا پیام رسان های داخلی و خارجی، از مراجعه به لینک های پیوست شده جدا خودداری کرده و پیام را برای مخاطبان خود ارسال نکنند.
لازم به ذکر است، این پیام ها نه تنها به شکل تبلیغات، بلکه ممکن است در قالب هر نوع پیامی که حاوی لینک برای مراجعه به صفحات دیگر باشد، ارسال می شوند.